gynmottagningen igen

publicerat i Graviditet 13-26 veckor;
För mig är det verkligen jobbigt att vara gravid, inte av samma anledning som de flesta andra gravida så som svullnad, trötthet, rygg smärtor. Nej för mig är det blödningar och ständig oro. Jag är super lycklig och magen växer precis som den ska men oron finns där hela tiden och det är inte roligt att vakna på natten pga blödingarna.
 
Idag var en jobbig dag, en sån dag som man helst undviker.
 
Först ringde jag Bm, i ystad som inte var där så då ringde jag Bm i sjöbo fick rekomendationer att åka till gynmottagningen, ringer dit där jag får en telefonsvarare som säger att dem gått för dagen, ringaer då sjukvårdsupplysningen för att få råd, dem skickar mig till samma telefonsvarare... Ringer akutmottagningen varpå dem också skickar mig till den telefonsvararen, ringer i panik ännu en gång till akuten där jag snabbt deklarerar att inte skicka vidare mig till en telefonsvarare, nej då skickar dem mig till en annan telefon som ska vara upp på gyn där ingen svarar och efter 15 minuter tut, tut, tut bestämde jag mig för att skita i det här med telefoner och körde därför dit. 

Väl där fick jag vänta en timme (gjorde inte mig nått) Kommer in och dem tar blodprov, blodtryck och frågar en massa. Allt såg bra ut så långt. Kommer in för att ta ultraljud för att se så bebis mår bra och en gång för alla få rätt på varför jag blöder hela tiden. Numera kan dem inte se att livmodern är delad, det kunde bero på att bebis är så stor så den trycker på det så de inte syns. En sak dem kunde se däremot var att jag hade ett brustet blodkärl framför moderkakan, och det var där som blodet kom ifrån. Dem sa att jag aldrig skulle få en förklaring till varför det var så men att det kunde hålla på i en till två veckor till. Blev sjukskriven två veckor med ordination vila och ta tabletterna som kan hämma blödningen och fick återbesök om 4 veckor. Det fanns en risk att bebis skulle följa med ut med blodet men eftersom att detta har pågått så länge så trodde dem att den risken var otroligt liten nu för då borde den redan ha gjort det. 
Sen måste jag säga att Barnmorskan jag fick idag var otroligt trevlig och gullig. 

Bebisen mådde super bra och växte precis som den skulle, den snurrade runt och jag tror det är en liten gymnast där inne för som den höll på, rumpan putade den med och hade benen ovanför huvudet. 
Jag känner ändå att eftersom att bebisen växer precis som den ska och är så pigg så verkar ju inte den bli påverkad av allt detta så det är ju jätte skönt. 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bea:

Usch och fy vad hemskt :/ Vilken jobbig graviditet :( Stackare att du ska blöda hela tiden, världen är då inte rättvis :/

Hoppas att du snart blir bättre!

2:a kommentar, skriven , av Mari:

Hoppas det snart rättar till sig! Kram <3

3:e kommentar, skriven , av Johanna - Husliv & Blivande mamma:

Förstår att du är orolig och att det blir en jobbig graviditet, hoppas det blir bättre!! Förresten så har du jättefin mage :)

Svar: tack så hemskt mycket :) Ja vi får hoppas att allt går som det ska, det är i varje fall skönt att bebis växer som den ska :)
pinkmum.blogg.se

Kommentera inlägget här :