Babynest fixat!

publicerat i Graviditet 13-26 veckor;
Idag sydde jag klart babynestet! Känner mig duktig och stolt. Känns kul att göra något själv till lill-killen <3 
Här är lite bilder under arbetets gång :D 
Formen utklippt, två stycken sådana
När jag sytt ihop delarna sätter jag kantband i sömmen.
Sedan klipper jag ut tre lager vadd och lägger in i mitten av nestet, klipper till det så det blir lite rundat.
nålar runt vadden och syr sedan.
trär in en rullad vadd 60* 200 i kanten.
Sätter ett snöre i kantbandet.
sätter ett kantband på kort sidan och syr sedan ihop de två hålen som finns kvar där jag stoppade in vadden för hand och voila! Klart! 
Närmre bild på tyget jag använde mig av. 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Natalie N:

Vad duktig du är! :D Själv är jag jätte dålig på att sy. Den ser jätte fin ut :D

Svar: tack :D
pinkmum.blogg.se

2:a kommentar, skriven , av Emma:

Vad duktig du är :) önskar att jag var lika sykunnig!

3:e kommentar, skriven , av Johanna - Husliv & Gravid:

åh vad duktig du är, skulle jag kunna sy så hade jag också vilja göra ett :)

4:e kommentar, skriven , av Sandra:

Händigt! Duktigt gjort! =) Blir nog härligt mysigt för lilla bebisen!

Kommentera inlägget här :