Lite frågor jag fått.

publicerat i Graviditet 13-26 veckor;
När fick ni reda på att du var gravid? 26 Maj då var jag i vecka 4 

Beräknat förlossningsdatum:
 5 Februari

Berättade för familjen: 
9/8 Dagen efter min student, var i vecka 7. Berättade någon vecka senare för sambons familj.

Har du mått illa?
 Lite men inte så mycket, i vecka 17 hade jag mycket halsbränna dock. 

Foglossning?
 En del men den är inte så hemsk än *peppar peppar* 

Andra krämpor?
 Rygg ont, fruktansvärda dumma kramper i vaderna, vaknar på natten av att vaderna "fastnar" och det gör sjukt ont. Har ont i hela kroppen i princip men mår annars på topp. 

Cravings:
 Frukt och bär helt klart! Apelsin juice är ett dagligt måste. 

Avsmak för något?:
 Nej inte direkt. 

Vad tror du att det blir för kön?
 Jag har hela tiden trott att det var en liten flicka där inne men tji fick jag för där var en liten kille som stolt visade upp sig. 

Första ultraljudet:
 i vecka 13 pga blödnigar

Andra ultraljudet: Dagen efter de första pga ännu värre blödningar. 

Behöver du kissa ofta? 
Japp och är konstant sugen på vatten 

Hur mycket har du gått upp i vikt: än så länge ca 8-9kg. 

Är du rädd inför förlossniningen?
 Nej, men vill verkligen att det inte ska bli kejsarsnitt men den tiden den sorgen. 


Kommentera inlägget här :