Tårta

publicerat i Charlie 6-7 månader;
Igår fyllde Pontus 21 år och då får man såklart äta tårta, Charlie fick självklart också tårta! Detta var första gången han åt det och han älskade det! Han åt lika mycket som jag gjorde!! Kladdigt blev det men barn ska få utforska, göra själv. Jag tror att om barn får prova mycket själv, bli smutsiga, kladdiga, slå sig, lyckas och misslyckas så utvecklas det och lär sig mycket. Om man som förälders hela tiden hjälper dem och gör allt åt dem är det ju svårt för dem att lära sig göra det själv. Vi kör på lära genom att göra här hemma, självklart med stöttning och hjälp. 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bea:

Är det verkligen bra att ge Charlie tårta? Det innehåller ju mängder med socker och sylt vilket inte är bra för de små. Bättre kanske att ge fruktbitar eller liknande när man är på kalas. Min åsikt iallafall.

Svar: Jag ser inget fel i att han får äta det en gång vid ett speciellt tilfälle. Däremot är det inget han får i vanliga fall. Jag vet ju vad han ätit och skulle han reagera på det så får jag ta det då. Sen så gillar inte jag tårta så mycket och det är inget som vi brukar äta och jag äter inte mycket utav det. Jag skrev ju att han åt lika mycket som jag och det är inte så mycket. Han reagerade inte alls på det denna gången. Man får självklart ha olika åsikter på saker. Det är ju samma sak med att du anser att det är bäst att ge ekologisk mat medansä0t 0jag inte bryr mig så mycket om just det utan tar den maten som jag tror att han kommer tycka om. Man gör på olika sätt och tycker olika och tur är väl det för hur tråkig hade inte världen varit om alla gjort lika.
pinkmum.blogg.se

Kommentera inlägget här :