Åka buss och unga föräldrar

publicerat i Charlie 0-1 mån;
Idag tog jag och Charlie bussen in till sjöbo, det gick jätte bra! Det var första gången Charlie åkte buss utanför magen och han låg snällt i vagnen och tittade sig omkring. Sen tog vi en 25min promenad bort till unga föräldrar. Där åt vi lunch tillsammans och umgicks med de andra mammorna, super mysigt och jag trivs bra med den aktiviteten. Vi har så mycket gemensamt att prata om och det är super skönt att ha någon att dela allt med, någon som förstår! Sen får man ju träffa allas små söta ungar också! Jag försöker att ha några aktiviteter varje vecka för annars hade jag inte klarat av att vara hemma, jag blir allt för rastlös. Jag måste helt enkelt komma ut och träffa folk. Så jag har unga föräldrar på tisdagar och babycafe på torsdagar. Men denna veckan blev det lite ändringar.
När vi sedan skulle ta bussen hem var det en buss med trappor, en barnvagns åkandes mardröm men både chaffören och en av passagerarna ville hjälpa mig med vagnen och det värmde verkligen! 
 
Eftersom att min son är ett litet gulligt plåster är det väldigt svårt att få saker gjorda här hemma, så min bärsele är verkligen min bästa vän! Men pga nyckelbens skadan så gör den ganska ont så jag kan bara ha den på ett kort tag men på den lilla stunden hinner jag väldigt mycket! Det är så skönt, bara att få undan disken är lyx! 
åka bussen

Kommentera inlägget här :