Charlie 3 veckor gammal!

publicerat i Charlie 0-1 mån;
Gud vilken härlig natt jag fick! Vi gick och la oss vid 22.30 sen satt jag och pratade med Charlie ett tag och ammade honom innan vi somnade, han vaknade vid 3 tiden och ville ha ren blöja och mat, sen somnade han om till 6.30 ungefär och ville ha lite mat och närhet sen somnade han igen och sov till 8.30! Det var otroligt skönt att få sova så mycket, han har verkligen en rutin som passar mig! Innan jag fick barn trodde jag att jag skulle få mycket mindre sömn men det kanske kommer vem vet?! Jag känner mig väldigt lyckligt lottad i varje fall, han är så fin vår son. Jag svävar fortfarande på moln! När Charlie föddes så fick livet helt plötsligt en mening, jag fick något att leva för, jag fick en roll att vara stolt över! 
 
Idag blir Charlie 3 Veckor gammal, tiden går för fort! Jag låg ju precis där på operationsbordet och grät av lycka när jag såg min vackra son för första gången! I mina ögon är han det vackraste som någonsin skapats! Men när han kom ut var han ju egentligen inte så fin, helt röd, slemmig och svullen men i en mammas ögon är ens barn det finaste som finns! Charlie följer saker jätte bra med blicken nu och han har börjat få ett bra sovmönster, Han tycker om att sitta i babysittern och slå på leksakerna, fast han har inte så bra kontroll på sin kropp så det blir lite hur som helst. På dagarna sover han bra i vagnen men han sover som bäst när han får ligga på mammas bröst. Han vaknar alltid när det är dags för mamma att äta kvällsmat, utan undantag! Han brukar få träna nacken minst en gång per dag och så länge det görs på fårskinnet så är han nöjd en stund. Han trivs bra med att ligga på mage. 

Kommentera inlägget här :