Extra BM-Besök

publicerat i Graviditet 27 veckor --> BF!;
Idag åkte jag på extra kontroll pga mina vätskefyllda ben men inga tecken på havandeskapsgiftning, skönt! Fick beordrad vila med benen i högläge. Skrutten ville inte att man lyssnade på hans hjärtljud idag, han bara flyttade på sig haha. Han vill inte sjunka ner och fixera sig utan trivs bra lite längre upp. Men jag hade ganska stort SF mått 38cm i vecka 36+3, så min barnmorska började prata om att jag inte får gå över tiden för mycket utan i så fall får jag nog sättas igång och det skippar jag gärna. Men vi har ett ultraljud inbokat nästa vecka på torsdag och då får vi se vad de uppskattar hans vikt till. Skulle det vara så att han är väldigt stor så finns det risk för igångsättning innan BF med tanke på min svullnad och hans storlek men det skulle vi prata om då i såfall. Jag vill helst inte behöva sättas igång, känner att det är bättre att allt får gå naturligt men ibland får man ju hjälpa till på traven. 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Natalie - Liten i magen <3:

Skönt att höra att den inte var havandeskapsförgiftning!! Ja ibland får man väl hjälpa naturen på traven även fast jag förstår att du helst vill att det sätter igång av sig själv. Men man för kanske tänka att är han för stor så kommer du/han inte må bra om man väntar in förlossningen. :) Hoppas det löser sig!

Svar: jo precis och är risken stor att han är för stor så är det bättre att sätta igång det hela. Men jag hoppas verkligen på att det vill sätta igång av sig själv så vi slipper det. Den som lever får se, men snart är vår lilla knodd här hur han än tar sig ut :D
pinkmum.blogg.se

Kommentera inlägget här :