5 månaders vaccin

publicerat i Charlie 4-5 månader;
Idag var vi först på unga föräldrar, det var sommaravlsutning och vi åt jordgubbar, såå himla gott!! 
Charlie fick smaka en äpple/banan youghurt som han tyckte var super god! Sen fick han även prova en liten bit vitt bröd och det slank också ner. Han är ett litet matvrak  haha. Sen gick han och jag och lunchade på A-pizza, tog en sallad mums! Sen var det dags för det som jag tyckte skulle vara det jobbigaste på hela dagen, 5 månaders vaccinet! Usch. Men det gick bra, visst blev han ledsen men det är förståligt. Han har sovit och ätit en gång och sen somnat om direkt sen han fick sprutan vilket är 2 och en halv timme sedan och han brukar sova max 1 timme så han är nog lite påverkad av det. Jag tycker även att han börjar bli lite varm men det är väldigt varmt idag så vet inte om det beror på sprutan. Jag tänkte ta tempen sen ikväll. Det är nog bra att ha ett extra öga på det i varje fall. Sedan sa barnmorskan att i utvecklingen är han som en 6 månaders, han kan redan dra sig upp till sittande med lite hjälp men han använder musklerna och det är det som man kollar på 6 månaders kontrollen. Han sitter även väldigt stadigt för sin ålder. Han är så duktig vår lilla kille! Han har skött sig så bra hela dagen! 
 
Efter BVC besöket gick vi och handlade men Charlie sova bara. Snacka om att man kan packa mycket på denna vagnen jag har, det är super bra men oj vad tungt det blev som jag fick kämpa med vagn och rullkorg i butiken och sen springa upp o ner i trappan här hemma för att få upp allt. Gå på gym behöver jag inte haha för bara att gå ut på en promenad är ett gympass innan man ens kommit ut genom dörren - jag vill flytta!  
 
BVC- Besök 4 månader och 3 veckor
Vikt: 8450gr
Längd: 67cm
Huvudomfång: 43cm
 
 
 

Kommentera inlägget här :