Babyrytmik idag

publicerat i Charlie 1-2 mån;
Nu har Charlie precis somnat, jag hoppas att han kan sova i 45 minuter nu så han är pigg och glad till babyrytmiken som börjar kl 10. Vi har tur som bor så nära så vi kan gå 2 minuter innan det börjar! Förra gången sov han ju sig igenom hela alltet och han som egentligen älskar när vi sjunger! Så idag försökte jag verkligen få honom att somna nu innan så han skulle ha sovit en stund, hoppas jag lyckades. 
 
Nu har han börjat att bajsa ner bodysar var dag! Blir så trött på det, funderar på om vi borde byta blöjmärke för det kommer ut uppe vid ryggen, eller om jag ska köpa större storlek på blöjorna men jag tror att dom blir för stora i midjan då. Stort dilemma för tillfället. Någon som har tips kring detta?! 
 
(Kan uppdatera nu med att han sov i en kvart, vi får se om det räckte.) 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Olivia:

Det beror på att du har en för liten storlek på blöjan:) min lilla Charlie kissade alltid igenom förut och när jag bytte så har det helt plötsligt slutat:) om du tycker att dom sitter förlöst på midjan så dra åt lite mer, det är ingen fara om dom ligger på varandra:) vilket märke använder du?:)

2:a kommentar, skriven , av Anna:

Använder libero strl 3.

3:e kommentar, skriven , av Beatrice - mamma till Neo 121207:

Neo kissade alltid ner sig när vi använde libero. Så vi hittade ett sånt här maxipack med pampers, som både var billigare och satt bättre, vi är väldigt nöjda med pampers nu. Man ska inte heller alltid gå efter vad det står för kilo på blöjstorleken utan man får lita lite på sin magkänsla. :)

4:e kommentar, skriven , av Sara E:

När vi hade libero läckte det ofta kiss i ryggen, ibland flera ggr per dag. Kunde bli tokig! Provade större strl men det hjälpte inte. Bytte till Pampers och nu läcker det mycet sällan.

Kommentera inlägget här :