föräldragrupper och 7 veckor gammal

publicerat i Charlie 1-2 mån;
Igår var vi på unga föräldrar, Charlie har börjat vara så himla med nu! Han följer allt med blicken och kollar gärna in de andra barnen. Han blir dock helt slut på kvällen efter att vi har varit iväg så jag börjar fundera på om jag ska lugna tempot eller om det är bra att jag håller igång och att han blir van vid att det händer saker. Jag vet inte vilket som är bäst men jag försöker att läsa av honom så gott det går och märker jag att det blir för mycket får jag lugna ner på våra aktiviteter. 
 
Tänk att idag blir Charlie 7 veckor gammal, min lilla kille! Han är verkligen en liten härlig prick. Dock så har han blivit lite mer gnällig de senaste dagarna, troligen har det med utvecklingen att göra och att det händer så mycket så blir han lite gnällig och osäker. Inatt vaknade han vid 3 tiden och sen somnade han inte om förens vid halv 8 när vi skulle gå upp. Innan var hand nattrutiner som en klocka men det har ändrats mer och mer och nu kan han vakna på jätte olika tider, så just nu har vi inga rutiner alls men för min del så gör inte det något ännu. Han är ju så liten så jag känner att jag kan anpassa mig efter honom. Men den biter kommer den med. 
 
Han ligger jätte gärna på magen och tittar runt, han kan hålla upp huvudet super bra nu, det blir bara stadigare och stadigare. Idag hamnade han lite på sidan så snart kommer han nog att rulla runt också, så nu får vi har ännu mer koll så han inte skulle trilla ner någonstans ifrån. Han har även börjat att göra lite ljud när man pratar med honom, joller kan jag inte direkt kalla det men han svarar på sitt lilla sätt, det är super gulligt! 
 
Idag var vi på mötesplatsen, det är en öppen förskola. vi var några mammor och 2 pappor och alla våra barn, vi fikade och pratade en himla massa och sen hade vi sångstund, super trevligt! Charlie uppskattar sångstunden mycket. För hans del får han nog mer ut av att vi åker på mötesplatsen och babyrytmiken än av att vi går på unga föräldrar. Då han verkligen tycker om när vi sjunger och gör lite mysiga dansrörelser. Han blir lugn och nöjd då. Men jag trivs bra med att gå på unga föräldrar också så än så länge fortsätter vi men som jag skrev innan får vi ta det som det kommer. 
 
Nu till alla mina bilder! 
sträcker på oss i badet! 
inte nöjd med att komma upp där ifrån
stadigare och stadigare
tittar runder
smile :D 
tungan är ute rätt ofta! 
ute på en av mina dagliga promenader
Babysittern på mötesplatsen/unga föräldrar var uppskattad! 
Rida gummihäst uppskattades också men endast en kort stund sen blev det för jobbigt hihi. 
Pappamys! <3 

Kommentera inlägget här :