Lilla hjärtat

publicerat i Charlie 2-3 månader;
Charlie växer på nu, han kan hålla upp huvudet riktigt högt och tappar det inte överhuvudtaget numera när han ligger på mage. Hans nattrutiner har ändrats till det bättre! Det är riktigt härligt! Han somnar mellan 19-20. Sen väcker jag honom vid 22 när jag ska lägga mig, tar på honom pyjamas, bytar blöja och ammar honom. Sen somnar han nöjt och sover till 03.00-04.00 någon gång och äter för att sedan somna om till klockan 06.00, då tycker han att vi ska gå upp. Han vaknar några gånger under natten men det är bara för att få in nappen och somnar om direkt. Jag tycker verkligen inte att jag får sömnbrist i varje fall! 
 
Hans skrik har ändrat karaktär nu och är inte alls sådär gulligt gnäll längre, han har rejäla stämband den här herren! Han har börjat att skrika upp sig och är helt otröstlig någon gång per dag. Jag får verkligen en utmaning när han börjar men oftast fungerar det att bädda ner honom ordentligt i vagnen och på med speldosan och vyssa. För att sedan ta upp honom i famnen när han lugnat sig lite. Efter hans sånna perioder somnar han gott, det tar ju på krafterna. 
 
Man kan inte alltid vara nöjd <3 

Kommentera inlägget här :