Min unge är värst

publicerat i Charlie 8-9 månader;
Idag var vi på mamma/baby gympa. Jag började helt ärligt att fundera på att sluta. Charlie var överallt! Jag fick knappt tränat någonting. De som var yngre än Charlie låg så fint på sina filtar, jollra lite tyst och lekte med någon liten leksak eller sov. Charlie han kröp över de små och gjorde dem ledsna eller så kröp han iväg och snodde deras föräldrars vattenflaskor och hällde ut vatten för att sedan plaska i det. Han hittade en plastlucka som täckte elkablar och den drog han av x antal gånger. Han klättrade på de andra mammorna när de försökte träna och han snodde hopprep, gummiband och försökte ta tyngderna. Jag fick jaga honom konstant. Den andra pojken som var där är 2 månader äldre än Charlie men han satt fint och åt mariekex och majskrokar och höll sig nära mamma hela tiden. Det var fruktansvärt frustrerande att Charlie inte kunde hålla sig lugn. Men det är sån han är - full rulle tills han stupar i en hög. 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Men hallå, det där låter väl som ett helt normalt barn...!

Svar: För det första så är detta den sista anonyma kommentar som jag accepterar. Stå för det ni skriver! Jag skrev inget om att att han inte är Normal! Han är fullt normal, inga konstigheter med honom. Men ibland tar barn lite mer på ens tålamod än andra gånger - du var inte plats, alla de andra föräldrarna förstod att jag började tappa tålamodet. Han börjar bli äldre och ju äldre han blir ju mer fart är där på honom - inget konstigt alls. Det jag syftade på i detta inlägg var att barn inte alltid är lätta och att just denna aktivitet är något vi vuxit ifrån- det kanske är så att det passar föräldrar med lite mindre barn istället.
pinkmum.blogg.se

Kommentera inlägget här :