nya dagiset

publicerat i Charlie 1 - 1,5år;
Idag började inskolningen för Charlie på det nya dagiset. Han lekte för fulla muggar och var inte alls blyg. Han favoriter var bilrummet och cyklarna. Han cyklade säkert i en hel timme. Han är ju inte så van vid att folk tar saker ifrån honom så han blev väldigt paff när en pojke bara puttade bort honom och stal hans cyklel. Men min tuffa kille gick bara o tog en annan cykel och var nöjd ändå. Han verkar trivas där men han har inte tytt sig alls till någon vuxen, tittar inte ens åt deras håll. Men det kommer nog när jag börjar gå där ifrån. Imorgon ska han få äta lunch där. vi får se hur det går. det är det här med maten som oroar mig mest.

jag ringde till barnmottagningen i Ystad idag och vad om intyg på att han har astma för det behövde man tydligen intyg på?! och sen fick jag även be om intyg på soja allergi. Vi har misstänkt att han var känslig mot det också så nu på semestern provade vi att ge soja yoggi och det gick åt skogen så dietisten tycker att vi ska hålla bort soja produkter också. Annki som jag pratade med på barnmottagningen skrattade och undrade om man skulle behöva ha intyg på allt för att barnet ska kunna gå på dagis överhuvudtaget. jag håller med henne lite. varför måste han ha intyg på att han blir sjuk om han får det i sig när de som är vegetarianer/veganer eller av religiösa grunder inte äter viss mat inte behöver intyg från läkare för att få specialkost. vissa saker är överdrivna tycker jag.

När Charlie kom hem från inskolningen idag så somnade han på stuts. han sov i två timmar. Det tog på krafterna med alla nya intryck och allt lek.















Kommentera inlägget här :