oärliga människor

publicerat i Charlie 1,5-2år;
Här om dagen pratade jag med en tjej över facebook hon sålde en barnvagn som skulle vara i bra skick. En emmaljunga edge med sport chassi. Allt lät bra och jag bad Pontus att köra och hämta den eftersom att jag var tvungen att åka och jobba. Jag bad honom att kolla igenom den efter mögel och andra skråmor. Han kommer dit och får ta en snabb titt sen kastar tjejen in den i bilen. Pontus hann bara kolla lite in under sufletten och vicka lite på den sen ville hon ha iväg honom hade någon ursäkt om att hon skulle iväg. 
 
När han sedan kom hem med vagnen så lyfte jag på solskyddet och hittade mögel där. Skrev direkt till henne att jag hade hittat mögel och att jag hoppas på att hon kan gå med på att köpa tillbaka den. Jag skrev även att jag vet att det var köparens dvs vårt ansvar att kolla igenom den innan vi köpte den men jag tänkte att hon kanske inte visste om möglet och ville ha en ärlig affär. Då får jag ett aggresiv svar tillbaka där hon skriver att jag går till personangrepp och att om hon varit jag så hade hon faktiskt tvättat den. (mögel sporer ska inte gå att tvätta bort vad jag har hört i varje fall) Hon skrev även att jag kunde sälja den vidare om jag nu inte var nöjd?! Det hela handlar ju om att barnen kan bli sjuka de ligger i en möglig vagn! Sen gick hon på om att jag köpt en vagn på en loppis sida och fick då ta mitt eget ansvar för en så liten summa som det gällde så var det bara strunt att hon skulle ta tillbaka den. Det hela gäller 400:- för mig är det ingen större summa men för någon med dålig ekonomi är det mycket pengar. Hon skrev också att hon tyckte att jag kunde använda vagnen för om han redan hade astma så kunde han ju inte få det igen.. Erm?? hallå astman blir ju mycket bättre av att han ligger i en möglig vagn.. När hon hade skrivit allt detta strunt så skrev jag: "Tack för ett mycket dåligt köp, jag hoppas att det känns bra för ditt samvete att du gör allt för att tjäna pengar och bryr dig inte barnens bästa och säljer därmed en möglig vagn medvetet. Tack för din tid" Efter detta blockade hon mig. 
 
Hade jag sålt en vagn och köparen hört av sig på ett trevligt sätt några timmar senare för att de hade hittat mögel på den så hade jag inte ens tvekat att ta tillbaka den .Det är både astma, allergiframkallande och canserframkallande att ha ett sovande barn i en möglig vagn. Jag blev jätte frustrerad och arg över hennes agerande. Så skrev en text på facebook, inget hon kan läsa då hon inte är än med mig men det lät säker värre än vad det är. Skrev såhär: Man kan inte lita på någon. Hoppas att du har jävligt dåligt samvete och går med en klump i magen över vad du gjort. Det är inte mig du skadar utan min son! Hoppas att du får smaka på din egen medicin! Som man sår får man skörda o du lär inte ha bra skörd! Det är nästan så man tycker synd om dig så elak, patetisk och egoistisk du är.
 

Ibland känns det faktiskt bättren är man bara kan skriva av sig lite. Det är ju en del i att ha bloggen. Jag bloggar ju för att kunna skriva av mig om en massa olika händelser som jag är med om i livet men även allt som rör Charlie det är redan jätte kul att gå tillbaka och läsa om hans tid i livet. Jag ser det bara som en stor glädje att kunna gå tillbaka och kolla på bilder/filmer och text kring hela hans liv.
 
Idag har jag varit hemma med Charlie då han har feber. Jag är dock nästan i sämre skick än honom men bestämde mig för att sätta igång och baka tårtorna till Pontus kalas som ska vara i helgen. Det blir Hallon/choklad tårta med vit choklad och hallon topping. Efter att jag hade bakat tre tårtor, två till oss och en till Charlie som han tål så blev jag helt slut sån tur var så var Pontus hemma då så jag kunde sova en timme i soffan. Mår lite bättre efter det men känner mig fortfarande rätt kass. Charlie hade 38,8 i temp nu ikväll så blir vab imorgon också. 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Me & My Baby Dolls:

Usch så tråkigt med vagnen!! :-/
Och stackars liten som är sjuk, hoppas att han blir bra snabbt!
P.S Härlig matbild :-D

Kommentera inlägget här :