Pratat med läkaren

publicerat i Charlie 1,5-2år;
Idag hade jag telefontid med Charlies läkare. 
Vi pratade om Charlie mjölkallergi, astma och vad det är som gör att han fortfarande inte är bra i magen? Nu ska vi köra 3 veckor utan soja, sen ska vi introducera soja lite åt gången i en vecka och se hur han reagerar, blir han dålig ås ska vi ta bort det igen och sedan prova om någon månad igen, när vi har provat 3-4 gånger och om var gång visat sig att han inte klarar av det så ska vi ringa läkaren. Vi ska även ta ett blodprov för att se om det visar något men precis som läkaren sa så kan man inte alltid gå efter blodprovssvaret utan man får ju se till hur det är i verkligenheten också. Mjölken ska vi fortsätta att utesluta och den börjar vi inte provucera med förens vi är klarara med utredning av de andra allergierna. Vi får ju börja någonstans. Läkaren sa även att vi får fortsätta och utreda om han inte blir bättre men en sak i taget. 
 
Sen pratade vi om astman.. Vi ska ge honom medicin morgon och kväll i en månad till sen ska vi enbart ge vid behov. Hoppas att det går vägen! Han tycker verkligen det är jobbigt med masken och vi måste ge honom 2 olika mediciner med 15 min mellanrum var morgon och var kväll. Så det är mycket planerande av morgonen efter medicineringen. Men vad gör man inte för sina älskade barn. 
Vi har börjat komma så smått i ordning i huset. Vi har såklart mycket kvar att fixa, allt är inte upppakat och vi vet inte riktigt var vi vill ha allting ännu. Staket ska vi försöka få upp också. Så inte Charlie och hundarna försvinner iväg för oss. Charlie verkar trivas bra på det nya dagiset. Han är dock jätte ledsen var morgon när vi lämnar honom men jag ser det som väldigt sunt! Jag brukar förklara för honom var morgon vad som ska hända och varför om han förstår vet jag inte men jag själv hade gärna velat ha en förklaring till varför jag blir lämnad så då vill jag gärna berätta det för honom. Ibland tror jag att han förstår mer än vad jag tror, 
 
 

Kommentera inlägget här :