Shoppat

publicerat i Charlie 1,5-2år;
Nu när jag gått igenom Charlies gardrob insåg jag hur mycket min lilla kille har växt, nästan inga byxor passade och tröjorna satt tajt. Jag ville inte inse att han växt så mycket och försökte trycka på honom en stl 86 tröja men när den åkte upp till navlen hela tiden så jag fick ge upp min lilla bebis börjar bli en stor pojke. Gick igenom alla kläderna och insåg att mössorna är för små, tröjorna för små, byxorna för små och strumpor fanns där några kvar som passade.. 
 
Alla ärvda kläder är nu urväxta så nu blir det att bo på tradera, loppisar och lite nytt också så klart ;) 
Så jag satte mig och började att beställa kläder på h&m, där var ta 3 betala för 2 och sen hade de något erbjudade ta en tröja och ett par byxor på 99:- så jag beställde 5 tröjor och 3 par byxor för 650:- inkl frakt. Helt okej! Så vi väntar på leveransen där ifrån men vem vet hur lång tid det tar?! Idag tog jag bussen in till lund för vi skulle åka och bada men Pontus slutade inte jobba förens 12 så jag och Charlie gick på Nova lund. Då köpte jag på mig lite mer kläder. Overall har jag köpt 2st didrikson begagnat i fint skick. Den ena betalade jag 60:- för och den andra 200:- helt okej när de nya ligger på ca 900-1600:- 
 
Jag var ute efter en fleece dress, han har en tröja men jag ville ha något som han kan ha på sig när han sover ute på dagis och som han kan ha under overallen. Insåg att fleece tröja och byxor kommer dela på sig så sökte efter en hel dress precis som vi hade förra året när han var mindre. Men det är tydligen bara bebisar som ska ha hel dress men i aldra sista barnbutiken jag gick in i så fanns det en fleece dress, Jätte fin med stjärnor på. Tog en stl 92 och tänkte att där har han så han kan växa i och ha hela vintern. Klädde på honom den och insåg att han nog kan ha den max en månad och sen sitter den för tajat i grenen. Det var bara att ta en stl 98 och se glad ut. Hur snabbt går inte detta?! 
 
När vi var och handla gick vi in i leksaks affären också, Charlie får sällan nya leksaker av oss, ofta så får han av släkten eller loppisleksaker men idag så köpte vi en traktor med släp. Han älskar allt som går att haka ihop och trakorer, lastbilar, bilar och flygplan är av stort intresse så det var ju en självklar leksak för honom :) Man får skämma bort dem ibland <3 
Nya pyjamasen från Kappahl
Han är helt galen i att hoppa och gör både hoppsansteg och hoppar jämnfota hela tiden! Och massor med spring i de där benen är det! De tvar tur att vi skaffade en liten studsmatta till honom för den används flitig även fast det hoppas på golvet för jämnan också ;)  
Familjen samlad i soffan efter en dag på badhuset!
 
Mjukisbyxor från Lindex, tjockare mössa från Kappahl - han har bara tunna som passar
Fleecedress från nameit
vantar och pyjamasen från kappahl. På kappahl var det ta 3 betala för 2 på alla barnkläder! Älskar när det är sånna erbjudanden! 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :