Trots

publicerat i Charlie 1,5-2år;
Herregud vilken trots unge vi har fått?! Vad hände med vår hyperaktiva super glada kille.
Han har blivit spritt språngandes galen. Kan skrika över saker han aldrig brytt sig om innan. När han får sina anfall kastar han sig på golvet, dunkar huvdet i golvet och slår så hårt han kan i golvet. Sen reser han sig upp tar allt han når och kastar eller slår med det. Tar man i honom blir han helt spänd i hela kroppen och bara snurrar runt och skriker. Det går inte att få kontakt med honom alls när han är så. Han kan hålla på i en hel timme! Sen helt plötsligt från ingenstans blir han som vanligt igen och är precis som att det aldrig har hänt?! 
 
Det jobbigaste är ju att när han gör så får han andningsvårigheter pga hans astma så då måste vi inhalera honom med 4 puffar luftrörsvidgande. Och det uppskattas mindre! Vilket kan utlösa ännu ett utbrott. När han håller på på det sättet så har jag ingen aning om hur jag ska hantera honom? Ska man försöka ta kontakt med honom och försöka prata och trösta eller ska man ignorera honom en stund för att sedan försöka få kontakt? Ignorera helt tills han lugnat sig? Ska man sklla på honom? Känner mig som världens sämsta förälder när han är så. Men jag försöker att inte bli upprörd utan gör mitt bästa för att hålla mig så lugn det bara går i dessa situationerna. 
 
Just nu är han smittad av dagis baciller och är därför lite febrig, snorig och har lite jobbigt att andas och han fick väldens anfall och bara skrek, kastade sig och höll på. Jag provade allt, till slut var jag tvungen att inhalera honom, jag gav även honom alvedon och sen in i duschen för han var så svettig. När jag fyllde på med vatten stod han på mattan och bara gallskrek, spände sig och han såg lite rolig ut faktiskt. Sen tag han toalocket och försökte slå med det men det är ett sånt som ska gå igen långsamt så han inte klämmer fingrarna så det gick inte så då blev han ännu mer arg och tog toarullen och kastade den och fortsatte skrika. Hehe man får inte skratta när han är så arg men det var lite gulligt. Man kan verkligen se frustrationen hos honom. 
 
Jag har en teori om att han har så mycket i sitt huvud och vill så himla mycket så det är därför han få sånna anfall. han har ett bra ordförråd men ibland har han svårt att göra sig förstådd och jag kan verkligen se den frustrationen hos honom men även fast jag förstår honom så är det otroligt jobbigt när det blir så. 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :