snart 2 år

publicerat i Charlie 1,5-2år;
Idag blir Charlie 23 månader gammal. Dax att sluta räkna månder nu, min stora kille bli ju 2 år!! Tänk va tiden har gått fort. Just nu ligger han här brevid mig och snarkar, han hade själv klättrat upp i vår säng och lagt sig och somnade. Det har börjat bubbla ur hans mun nu, nya ord hela tiden och han förstår så mycket mer än vad man tror. Han har börjat bli väldigt bestämd med vad han vill och visar det tydligt. Maten har han börjat bråka med, frukost vill han knappt äta, lunch brukar gå bra och sen till kvällsmat så tuggar han och spottar ut alt kastar ned det till hundarna. Men jag är inte ett dugg orolig för att han inte får i sig vad han behöver. Han växer på bra och är super aktiv, nästan för aktiv ibland. Som det är nu så får han stå på  en underhållsdos för astman och det fungerar bra men vi missade en dag och då blev det illa igen så det är noga att vi ger varje dag. 
 
Det känns inte direkt som att det är julafton i morgon, det är 6 grader ute och vindstilla. Fåglarna slåss om maten vid fågelbordet och gräset är grön gult och lite lerigt. Inte alls snö och en stor sol och massa fina snögubbar som man vill ha vid jul. Men oavsett väder så firar man ändå. Jag tror inte riktigt att Charlie förstår det här med julen än men en sak är säker han vet var hans godiskalender är och att han får där ifrån varje dag. Det lär bli skrik och bråk när den är slut kan jag lova. 
 
just nu <3
första gången vi fick se Charlie i 3D
promenad med vår lilla hundflock.
julmys i köket
 

Kommentera inlägget här :