Charlies nya

publicerat i Charlie 1 - 1,5år;
Charlie har börjat med en hel del nya saker. Det är helt otroligt vad påhittig han är. Han är verkligen en problemlösare den här killen och pilla på allt ska han också. 
 
Det nya nu är att man står och stampar som en galning i golvet och garvar massor sen. Han älskar om man härmar honom. Då kan man stå där en god stund och stampa ihop och skratta. 
Han har även börjat nå upp till lampknapparna så det är väldigt roligt att släcka för det är bara till det han når så han kan inte tända igen haha. Han har även börjat peka på saker han vill ha och han pekar gärna på allt! Han älskar när man pekar tillbaka på honom. Härma är verkligen inne nu. 
 
Idag sa han även ett nytt ord: Clea!, det är mammas ena hund. Den hunden som han brukar ha dragkamp med och som han brukar mata mest. Han satt i matstolen så låg hon på sin dyna och tiggde inte för en gångs skull då tar han sin riskaka och sticker ner den och säger klart o tydligt Clea! som jag skrattade. 
 
Han har ju fått lite bilar han kan köra runt med och han börjar få in en riktigt bra teknik nu och kör bara fortare och fortare för var dag. Han älskar  verkligen de där bilarna och de första han gör på morgonen när han fått ny blöja är att springa ut i vardagsrummet för o sätta sig på en bil. Han är verkligen sin fars son..
 
Vi har fått in riktigt bra sovrutiner på honom nu. Vi äter när vi kommer hem från jobbet, både jag och Pontus jobbar väldigt mycket nu. Sen leker han lite och badar ca varannan/var tredje dag. Innan badade vi honom var kväll men han blev för torr i huden. Sen byter vi till nattblöja och pyjamas och en av oss borstar tänder medan en gör välling. Det är viktigt att Charlie själv får skölja tandborsten annars blir det liv i luckan. Sen nattar oftast jag men vill jag se något speciellt på Tv (brukar vara nu på måndagar då jag vill se familjen annorlunda) så tar Pontus honom. Vi lägger honom mellan 19:30-20.00 och det fungerar jätte bra. Sen lägger vi oss mellan 22-23 på kvällen och då får han en till flaska välling, sen sover han till ca 4 då Pontus klocka ringer och då brukar jag ta över honom i vår säng så får han sova breve mig tills jag ska upp. Jag är väldigt nöjd med hur det går med sömnen nu men hoppas på att få bort vällingen där vid 22-23 tiden men allt har sin tid. Han hatar täcke och filtar, ska sova på täcke och absolut inte han något på sig så vi har börjat ha på honom vanliga mysdräkter och strumpor när han sover så han inte ska frysa.
 
Han ska ju börja på dagis om 2 veckor och då kanske rutinerna ändras vi får se. Jag är verkligen nervös inför det här med dagis. önskar att jag hade kunnat vara hemma med honom men läget för oss är tyvärr så att det inte fungerar. Han är ju väldigt social så jag tror inte att han har några problem att vara på dagis men jag hade ju heldre varit med honom. Förhoppningsvis går allt bra och han trivs och är inte allt för närgången på de andra. Han kramas ju ibland så hårt att han blir så exalterad att han bara måste bitas lite.. :/ Hoppas de har bra koll på honom och är bestämda men inte elaka om han gör något han inte får.
 
Det här med Charlies mage, den har ju aldrigt varit riktigt bra. Så nu har vi köpt låglaktos välling och försöker unvika mjölk rätt så mycket för att se om den blir bättre av det. Jag var ju allergisk mot mjölkprotein som liten så det finns ju en risk att han också är det men nu provar vi med en sak i taget. Första grejjen är att utesluta laktos sen får vi se om vi ska ta bort alla mjölk o funkar inte det heller får vi ju försöka få bort gluten och annars får vi ju göra en ordentlig utredning på honom för det kan ju inte fortsätta såhär med lös avföring och röd rumpa. 
 
Charlie är inte som andra ungar han använder håret som snutte och inte en filt/gosedjur
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :