Feber- inskolning- mina tankar

publicerat i Charlie 1 - 1,5år;
jag har inte skrivit här på några dagar. Charlie drabbades såklart av dagisbacillerna och fick hög feber och blev jätte snorig, kaskadkräkte osv. Så jag har fått ta hand om honom och hemmet nu de senaste dagarna. 
Jag ska börja jobba heltid nu i 6 veckor, känns jätte konstigt när man är van att bara jobba några dagar i veckan och det känns ännu mer lustigt att jag inte ska lämna Charlie hos min mamma i den trygghetsbubbla jag vet att han har där utan att han ska lämnas på dagis där han inte känner sig lika trygg ännu. Jag har lite ont i magen över det här. Jag vet innerst inne att det inte är några problem, Charlie är väldigt enkel och han trivs bra med andra människor men han är ju ändå min son och det hade varit konstigt om jag inte oroat mig. 
 
I Onsdags på inskolningen hade de vattenlek, Charlie var den enda som ville klä av sig och leka med vatten. Han hade jätte kul, skvätte massor och hällde vatten över hela sig själv. Det var jag, Charlie och Ingela en av pedagogerna som var där inne och lekte. Lite lyx att få en fröken helt för sig själv! Charlie är ju väldigt frammåt och bangar inte för mycket så han kommer nog ha jätte roligt på dagis. Han har dock lite problem med ätandet, han är ju inte så gammal än och han kan inte äta själv med sked/gaffel, han skvätter mest ut allt genom att fäkta med skeden så det far mat flera meter. Jag är lite orolig att de inte ska hjälpa honom ordentligt med maten nu innan han lär sig. Men jag hoppas innerligt att han får det stöd han behöver och att han tittar på de andra barnen och lär sig snabbt hur man ska göra. Han ville inte alls äta mycket i onsdags. 
 
Jag har fotat lite med min dåliga mobilkamera så lägger upp de bilderna här. Bättre kassa bilder än inga bilder. 
 
 
I Torsdags målade vi, då var det lite fler barn som hakade på. Jag och Caspers mamma klädde av våra barn tjocktröjor och byxor och satte sen på förkläde, pedagogerna satte bara på förkläden på de andra barnen. Både Charlie och Capser hade färg på benen efter målandet... Är lite orolig kring det också, det gör inget att Charlie smutsar ner sig absolut inte men det känns onödigt att inte ta av de kläderna så de inte förstörs vid sånna tillfällen, detta kanske bara var en tillfällighet vad vet jag?! Charlie har absolut inte sina finaste kläder på sig när han är där och skulle det komma färg på så är det ingen större deal men ändå, det är inte billigt med kläder och det är så tråkigt när där är fläckar som inte går bort.
 
I Torsdags åt Charlie jätte bra men sen gick det inte lika bra vid sovstunden. Barnen sover ju ute och då måste de ha mössa och vantar. Det är ett stort problem för Charlie då han har håret som sin snutte. Jag fick tillslut ha honom utan mössa och vantar och sen trycka på honom mitt pannband när han somnat och det gick tillslut och sen fick jag snabbt som in i trycka på honom vantarna men han vaknade till flera gånger och gallskrek när jag gjorde det. Nu har jag beställt ett pannband till honom (fatta hur svårt det är att få tag i till småbarn!!) som han får ha när han ska sova där. Hoppas verkligen att han vänjer sig och att det ska gå bättre med tiden. 
 
Här är Charlies första konstverk som han gjort på dagis! :D bara en förälder kan tycka att det är fint! jag älskar det! 
 
Charlies egna fack! :) 
pill i håret innan jag fick på honom pannbandet och vantarna
 
Som jag nämde innan så blev han självklart sjuk och har varit riktigt dålig. Såhär dålig har jag aldrig sett honom förut. det har gjort ont i mammahjärtat att se honom såhär! Han vaknade natten mellan fre/lör och hade 40 grader och var kokhet, bara skrek. Fick tillslut i honom vatten och han somnade om. och igår var det dramatik för min del. Det var en super trevlig lördagkväll, vi skulle åkte och firat min pappa som förövrigt fyller år idag! Grattis pappa!! Men fick ställa in det då Charlie var så kass. Så jag satt i soffan, Pontus och Charlie snarka ikapp och jag var allmänt uttråkad. Då vaknar Charlie och är väldigt gnällig. Plockar upp honom och han kräker ner halva mig och halva vardagsrummet! Springer in i duschen och får av mig kläderna och sköljer av Charlie. Sätter mig sedan med Charlie inlindad i en handduk som en burito i soffan igen. Vad händer då, jo han kissar ner mig! En så underbar lördagkväll! Men det känns i varje fall som att han är på bättringsvägen nu, hade 37,7 i temp innan vi la honom nu ikväll.

Kommentera inlägget här :