Charlie 1 år

publicerat i Charlie 1 - 1,5år;
Precis i denna minut föddes Charlie för 1 år sedan, 23:04. Känns mäktigt och väldigt kännslofullt att tänka på det. Vilken dag det var, den 23 januari 2013. Fruktansvärda värkar och sen slutar allt i kejsarsnitt. Många säger att det är den bästa dagen i deras liv när deras barn föds men jag måste säga att dagen efter var så mycket bättre. Han föddes ju väldigt sent på den dagen och jag hade riktiga värkar under hela dagen ända tills jag fick åka ner för att snittas. Men dagen efter var det massor med mys med vår fina lilla efterlängtade prins. 
 
Att få ett aldeles eget barn är verkligen en gåva, jag är så tacksam att just jag fått glädjen att få ett eget barn. Han ger mig så himla mycket! Han har gjort att jag mognat på ett sätt jag aldrig kunnat utan honom, jag pririoterar helt annorlunda än vad jag gjort utan honom. Han gör mig lycklig, han får mig att skratta, han får mig att dra mitt hår och ibland undrar jag om jag kommer få gråa hår innan jag fyllt 21år men vilket underbart barn vi fått! Han är så påhittig och Charmig, han har sin mamma lindad runt sitt lillfinger men det får man väl ha om man är ensam barn ;) 
 
Vi firade denna dagen genom att sjunga för Charlie på morgonen som yrvaket undrade vad mamma höll på med. Sen fick han öppna ett pakete i sängen. En stor fin Bruder Traktor som han blev överlycklig över att få! Sen öppnade vi resten av paketerna på golvet i stora rummet. Snöret på paketerna var roligast men när pappa hjälpte till och öppnade så lekte han glatt med sakerna. Han fick lite "mat" saker av mormor, så nu kan han koka ägg och dricka ur glasen och bre smör på mackan. Han älskade det, sprang runt och bjöd på ägg hela tiden. Av oss fick han även en hel del kläder, ett födelsedagståg, nappar som lyser i mörker, en hink med spade och en ryggsäck att ha på dagis. 
 
Sen åkte vi till Lund för att gå på badet, till besvikelse så var varmvattenbassängen och barnpoolen avstängda för att de höll på att fixa med ventilationen så vi fick bada i den stora bassängen och det blev rätt kallt så vi stannade inte så länge som vi hade tänkt. Sen sov Charlie i vagnen medans vi gick runt och tittade i affärer, de hade ju halva rea priset på en del saker. Jag köpte en slips och 2 par polarn och pyret strumpor till Charlie. Annars tyckte inte jag att det fanns särskilt mycket saker. Sen åkte vi till Charlies stora glädje och åt på Mc Donalds. På kvällen lekte vi med hans nya saker och Pontus gjorde oxfilé med hasselbacks potatis. Det älskade Charlie. Sen fick Charlie äta en choklad nalle och Choklad glasstårta helt själv. Oj vad han kladdade men glad blev han. Man fyller ju bara 1år en gång! Sen blev det ner i badet och sen välling i sängen. 
 
Jag tror att han tyckte att han hade en rolig första födelsedag. Vi var tillsammans allihopa och jag tror att det var det viktigaste för Charlie. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Line:

Hahah, snygg han är m choklad över hela sig. Grattis till honom och er!

Kommentera inlägget här :