Hus

publicerat i Charlie 11 mån - 1 år;
Sitter och tittar på hus och drömmer mig bort. Åh vad jag önskar mig en fast anställning så jag kan ta ett lån och köpa mig ett fint hus där vår familj kan umgås, växa och vänner/familj kan komma på besök och bara njuta av den fina trädgården, stora öppna ytor, god mat och härligt sällskap. Just nu bor vi i en trång 2a och vi får knappt plats. Vi kan inte gå runt vår egen säng utan får klättra i den. Vi får kämpa oss ut eftersom att vi bor på andra våningen utan hiss och jätte trång trappuppgång. Drömmen om att Charlie ska kunna få ett eget rum är stor, Pontus vill ha ett garage och jag vill ha ett hobbyrum till mina marsvin och gärna ett rum som kontor. 
 
Jag älskar stora öppna ytor, inte massa prylar över allt och gärna så ljust som möjligt men ändå praktiskt. Bara tanken att kunna julpynta sin trädgård, sina fönster och sina utrymmen i huset inför jul och att kunna ha födeledagskalasen hemma utan allt för stor trängsel. Att Charlie ska ha många rum att leka och busa i, en trädgård med gunga och kanske en sandlåda.
 
Jag vet att det är stort ansvar och mycket jobb att ha ett hus också, det är varken billigt eller enkelt. Det ska hållas efter och saker går lätt sönder men jag tror ändå att vårt liv hade gått i en bättre riktning om vi hade haft den möjligheten. Drömma kan man! 
 
 

Kommentera inlägget här :