Hundbus och 9 dagar kvar

publicerat i Charlie 1 - 1,5år;
Idag är det 9 dagar kvar tills vi får nycklarna till vårt hus! Så idag bestämde vi oss för att först åka till brukshundsklubben och träna lite med hundarna. Wilma löper så hon fick tyvärr stanna hemma - det är egentligen hon som behöver komma ut mest av våra tjejer. Men jag tycker inte att det är snällt mot de som har hanhundar att ta med mig en löptik dit. Jag körde agility och lydnads övningar med Nelly och det älskar hon! Hon var super duktig. Gick fint breve mig och gjorde både ökningar och sänkningar i fart efter hur jag gick, satte sig när jag stannade och gick när jag gick! Hon tog hindrena fint, men långsamt precis som hon brukar göra. 
 
Izzy fick hoppa ett jätte lågt hinder (hon gick i princip över det :) Sen sprang hon igenom tunnel ett par gånger. Hon var super duktig! Eftersom att jag vill satsa på agility med henne så är det bra att hon får vänja sig vid hindrena och ljuden kring banan direkt. Sen kommer jag inte köra på med hoppning och balanshindren förens hon är runt året. Men hon får ju hänga på när jag kör med de andra två. 
 
När hundarna fått sitt så började vi packa ner ännu mer saker och städa en himla massa men vi har mycket kvar. Vi ska snart ha visning på lägenheten och här står flyttkartonger överallt vilket gör det hela väldigt svår städat men jag gör mitt bästa för att lägenheten ska se så presentabel ut som möjligt. Jag hoppas att de som tittar är intresserad av att flytta in 1 aug för då slipper vi ha dubbla kostnade 2 månader utan det blir bara en månad.
 
Charlie har varit jätte duktig och lekt med sitt eller försökt hjälpa till så gått han har kunnat idag. Jag är jätte stolt över honom. Det ska bli så härligt när vi har flyttat och fått rätt på allt. Då kommer han och hundarna har en trädgård att kunna springa runt och leka i! Vi får större yta att röra oss på och främst så får Charlie ett eget rum att ha sina saker i! Så himla härligt! 
 
 
 
Hur Charlie är just nu: 
 
Charlie blir 17 månader på måndag och väger ca 12,6kg. De nyaste saker han har lärt sig är att härma en häst, det är super gulligt när han gör det! jag ska se om jag kan få det på film. Han kan även härma hundar, peka ut näsa och magen. Han har börjat förstå mer av det man säger. Om jag ber honom att lägga en kloss i lådan så lägger han den där och ber jag honom att gå med något till pappa så gör han det! Han älskar skor och ska helst ha skor på sig dygnets alla timmar! Han är även mycket förtjust i vatten och att bada, han älskar djur och ska helst kramas så mycket det bara går. Hans kramar är de varmaste och mysigaste jag någonsin upplevt - det är verkligen en gåva som han fått! 
 
Charlie kan hoppa, han tycker det är kul att hoppa stutsmatta och har jätte bra balans! han älskar att dansa och diggar med direkt någon sätter igång musik. Han kan snurra och snurrar gärna så länge så att han trillar och sen fnissar han jätte mycket. Han tycker om att rita och måla, ju mer kladdigt destu roligare. Han kan även säga många ord, mamma och pappa säger han väldigt målmedvetet och tydligt sen kan han säga mat, titta, dä, ja, nej, natt, vovve, lampa, momo (mormor), leka, Cleja (clea) elly (Nelly), imla (Wilma) mfl. Hans favoritleksaker är bilar och klossar men bilarna är hårdvaluta! Det är roligt att han själv har valt det. Pontus största intresse är bilar och Charlie är galen i motorcyklar och bilar! Han är jätte duktig på att bygga höga torn med klossarna och älskar att sedan riva det! 
 
Han är i en så himla rolig ålder nu. han ska upptäcka och utforska allt! Han är jätte aktiv och överallt hela tiden! Han lyssnar inte alls när man kallar på honom ute och lyder inte för fem öre. Däremot är han duktig på att hålla handen så tar man bara hans hand så försvinner han inte kvickt som vinden. Han är även duktig på att sitta kvar snällt i sin vagn när vi är iväg någonstans vilket är riktigt skönt! 
 
Han vill helst bli nattad av Pontus. Nattningsrustinerna brukar vara så att jag gör välling, Pontus byter blöja och sätter på pyjamas. Pontus brukar även borsta tänderna. Sen får Charlie sin napp, ger slängkyssar till mig och sen tar han flaskan och går till sängen. Pontus låter han ligga med flaskan själv och när den är slut får han tillbaka sin napp och pontus gungar sängen tills han somnar. (Vi har vyssan lull tassar på spjälsängen och tacka gudarna för att det finns sånna!!) Det kan ta mellan 10-60 min innan han somnar men oftast tar det ca 20 min. Pontus brukar stanna lite extra för att vara helt säker på att han verkligen sover innan Pontus går ut. Charlie brukar somna mellan 18:30-19:30. Beroende på hur han är på kvällen, han visar tydligt när han är trött. 
 
När vi sedan lägger oss vid 22-23 tiden så brukar vi råka störa honom så han vaknar och då får han sova mellan oss. Sen vaknar han runt 7-8 tiden på morgonen- men det beror även lite på när jag börjar jobba. Det är alltid jag som lämnar på dagis då Pontus börjar mycket tidigare än mig. Det ska bli spännande när vi har nya huset och se om Charlie kan sova hela natten i sin egen säng i sitt rum eller om han kommer vakna ändå. Vi kommer att ha babyvakt så vi hör honom ifall han vaknar. Vårt och Charlie sovrum ligger även vägg i vägg. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :