Ett brev till dig

publicerat i Charlie 1 - 1,5år;
Idag är det din 96e födelsedag. För ett år sedan samlades släkten för att fira dig denna dagen men i år firar vi inte tillsammans, men jag vet att alla tänker på dig, inte bara idag utan varje dag. Jag sa aldrig till dig hur mycket du betydde för mig, men jag tror att du visste ändå. Något jag brukade önskar ända sedan jag var liten var att du skulle få träffa mitt barn. Att du fick träffa ditt 5e barnbarns barnbarn, det betydde verkligen mycket för mig. Du fick aldrig se honom prata eller gå, men du fick hålla i honom, pussa på honom, dofta på honom och du hann få ett foto på honom som du hade på din tv-bänk. Jag tror att du ändå kan se honom nu och glädjas med hans utveckling. 
 
Jag saknar dina omfamnande kramar som gjorde att man nästan inte kunde andas, jag saknar även dina onda nyp i kinderna. Jag vet att jag inte uppskattade det på samma sätt innan men nu när jag vet att jag aldrig mer kommer få känna de kramarna och nypen så saknar jag dem. Jag har bilden på oss, våra 5 generationer i vardagsrummet synligt på ett bord, när jag ser bilden tänker jag ofta på dina hyss du gjorde och att du var en riktigt busig tant med humor och bestämdhet. Minnen som när du matade Gotte med kanelbullar i smyg och när du tvunget skulle ha socker till kaffet som du sedan gömde, de finns alltid kvar hos mig. Jag är glad att jag fick vara en del av ditt liv!  Du var den bästa gamla mormorn man kunde ha! Grattis på födelsedagen Siri Persson (min gamla mormor) <3 
 
 
 

Kommentera inlägget här :