Härma

publicerat i Charlie 1,5-2år;
Bara för att jag skrev det där inlägget om mitt dåliga samvete och om att Charlie inte har språket som första pririotet just nu så kom det massor med nya ord idag. Han bubblade på som bara den och härmade massor som vi sa. Han sa sitt eget namn för första gången! Både jag och Pontus fick höra det inte bara en gång utan 3 gånger sen tyckte Charlie att vi var jobbiga och började säga pappa istället. Han är super duktig på att förstå det vi säger. Vi frågar ofta var är lampan, var är mamma, var är Wilma osv osv och han pekar nästan alltid rätt, ibland tramsar han och pekar på en massa annat och sen fnissar han. Han pekar på sig själv när man frågar var Charlie är och han kan peka ut öga, näsa, öron, håret och magen än så länge. 
 
Idag har Charlie härmats jätte mycket vilket jag bara tycker är jätte roligt. Tänk så mycket han lär sig utav att härma! Han ville gå följa John med pontus och pekade att Pontus skulle gå före också gick de runt överallt berättade Pontus. När vi åt så skulle Charlie dippa samma sorts grönsaker som jag gjorde. Han som aldrig vill äta morot ville ha morot att dippa då jag åt det och även det slank ned. Sen sjöng vi imse vimse spindel då brukar han göra vissa rörelser till den men idag gjorde han alla! Väldigt fort så jag fick sjunga den väldigt fort men allt var med och sen apploderade han :D 
 
Jag tycker att det är jätte viktigt att kunna engelska, vilket man i sverige får lära sig i skolan men varför inte ge barnet möjlighet att lära sig från start tycker jag. Jag är ingen språkälskare själv och engelska var alltid mitt jobbigaste ämne i skolan men vi sjunger mycket engelska sånger för Charlie så han får en liten grund i varje fall. Vi brukar sjunga de både på svenska och engelska vilket Charlie verkar tycka är jätte roligt :) 
 
 

Kommentera inlägget här :