Läkarbesök

publicerat i Charlie 1,5-2år;
Idag så bestämde jag mig för att ringa och boka tid på vårdcentralen till Charlie. Han hostar så han kräks på natten, han rosslar när han leker och han är allmänt påverkad utav det hela. Han har ingen feber men jag märkte ändå att det här inte var bra. Jag ringde 8:30 när de hade telefontid och fick då i luren att de ringer upp 10:50... asså suck! Men de ringde i varje fall upp och jag fick tid samma dag! 15:30 var vi där, kom in en kvart sent och träffade läkaren i 5 minuter. 
 
Läkaren sa först jaha, så han rosslar och hostar jag tycker att han ser väldigt pigg och välmående ut. Jaha ja jag ser ju att han följer sin kurva bra också, Ingen feber? nähä är det ditt första barn? och drog till ett konstgjort "jag vet att du bara är en nojjig förstagångs förälder leende" Det ändrades dock fort när han lyssnat på Charlie och hört hur han hostade. Då sa han ja det här lät ju inte så bra. Han har ju en bakteriel infektion på luftrören som kan leda till lunginflamation. Men det har ju inte gått så många dagar (7 dagar) så vi provar med hostmedicin, öka doserna på luftrörsvidgandet och kortisonen. Vila och absolut inget dagis. Hör av dig på onsdag för ett återbesök. 
 
Att man alltid ska dumförklaras för att man är ung/första gångs förälder. Jag är inte den som söker sjukvård i onödan, jag tycker sånna miljöer är otäcka och där luktar konstigt så det är väl klart som tusan att jag inte vill dit i onödan men denna gången kände jag på mig att det här inte var bra. När det går på andningen känns det som att man verkligen ska ta det på allvar. Men det var ju bra att läkaren insåg att jag inte bara nojjade utan att det faktiskt var något att söka vård för. 
 
Så nu blir det ännu mera vab- men ärligt talat så vet jag att min son behöver mig nu och då får det vara så helt enkelt. Han är sjuk och han behöver få vara med sin mamma thats it! 
 
Innan vi var hos läkaren så var vi och handlade mat för veckan som kommer. Jag handlade sjukt mycket, kände mig galen men det var lika bra att passa på att handla när jag hade så mycket tid på mig och kunde kolla ordentligt på det jag köpte istället för att bara hasta ner det viktigaste i kundvagnen. Charlie fick välja en paket nya nappar och valde då dessa. Charlie tyckte att de var fina så då var det självklart att han skulle få dem :) 
 
såhär jobbigt var det att vara med mamma och handla mat. 
älskar hängslebyxor <3
 

Kommentera inlägget här :