pratade med läkaren

publicerat i Charlie 1,5-2år;
I Tisdags ringde jag än en gång och efterlyste Charlies provsvar på soja allergi provet. Fick till slut tag i en sköterska som svarade ut provsvaret. det visade sig vara negativt. Igår fredags fick vi ett brev från läkaren där det stod det samma. ska det dröja 9 veckor och sen kräva att man själv ringer och efterlyser det? 
 
När jag fick reda på att det visade negativt så sa jag jaha men hur ska vi gå vidare med detta då? Jag vet inte fick jag till svar i luren. Jag bad då om att få en tid till ett telefonsamtal med en läkare. Fick nu läkare nr 3 (eller ja egentligen 4 men tredje inne på barn i ystad) Han ringde mig i fredags och då pratade vi en stund och han tyckte att med tanke på att Charlie inte blivit bra trots soja fri mat också så tycker han att vi ska börja ge mat med soja i, vi ska få en remiss på att vi ska åka och ta ett tredje blodprov för att denna gången kolla om han är glutenintolerant. asså varför kunde de inte testat allt på samma gång? Jag förstår verkligen inte..... Han sa i varje fall att han tror att det kommer bli negativt med tanke på att Charlie följer sin viktkurvan men de sa ju det samma om mjölken och där fick jag rätt. Jag har själv inga misstankar om att han inte tål gluten men jag vill ju veta vad det är som gör att han alltid är lös i magen, ofta är öm i magen och vaknar flera gånger per natt.. 
 
Då sa läkaren att det finns något som heter toddler diareé. det var tydligen barn mellan 1-4 år som alltid var lösa i magen utan att det egentligen var något som var fel. Så han trodde att Charlie hade det. Så när svaret på nästa blodprov kommit skickar han ett brev med svaret och sen skulle vi höras om 6 månader för o se hur allt går med mjölkallergin. Han är helt säker på att det kommer att växa bort, jag själv är tveksam då mitt inte växt bort.. Jag har blivit mindre känslig och klarar små mängder men jag tål inte mjölkprotein, blir gasig och får ont i magen direkt. Får magkramper om jag ätit för stor mängd. Jag som vuxen kan dock själv välja om jag tycker det är värt att äta den där glassen och sen ta konsekvenserna av det men det kan inte ett litet barn göra. Men han sa att bara för att det inte växt bort på mig så betyder inte det att det inte gör det på honom. Det förstår jag ju själv vi är ju helt olika individer. Vi får väl se om detta inte visar något och han inte blir bättre så funderar jag på att söka mig till lund. Har hört att de ska vara jätte duktiga på allergier där. 
 
Just nu är hans astma väldigt jobbig. Han blir ansträng och rosslig när han springer, han hostar jätte mycket på nätterna och vaknar hur många gånger som helst av hostan. En natt hostade han så mycket så att han kräkte ner hela sängen den lilla stackarn fick duschas och sängkläderna åkte i tvätten. Igår blev jag riktigt rädd då han hostade och sen kippade han efter andan jätte länge. Till slut tog han ett andetag igen. efter det fick han sova i vagnen vid oss och sen när vi gick och la oss fick han sova bredvid oss i sängen. Jag kunde inte somnar på hur länge som helst efter det var så himla rädd. Vi inhalerar honom 2*2 med luftrörsvidgande och 1*2 med
kortison om dagen. Igår fick vi dubbla det luftrörsvidgande och ändå blev han så, 
 
Det känns så orättvist att han ska behöva ha det så jobbigt den lilla stackarn <3 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av IA:

sök er till lund, där brukar det gå undan. Jag hade själv problem med en annan sak när jag var liten och blev då kallad till Kristianstad men de ville ta otäcka prover och allt möjligt (handlar om en ärftlig sak så det skulle egentligen inte behövas) min ordinarie barnläkare skrev remiss till Lund och en vecka senare hade jag tid för akutoperation i lund.

Kommentera inlägget här :