Mjölk igen

publicerat i Charlie 1,5-2år;
Jag trodde verkligen att det skulle bli bättre på den nya förskolan men tji fick jag. 3 gånger sen han började för 1 månad sedan har han fått i sig mjölk på förskolan. Nu sist drack han en halv mugg ren mjölk. Han skrek hela natten från och till och när man frågade vad det var så pekade han på magen och sa dä dä dä! Han skrek i ca 1-2 timmar sov 1-2 timmar, skrek igen osv och så höll det på hela natten. Hela familjen blir helt slutkörda och det är fruktansvärt synd o Charlie. Han skrek så mycket att han fick andnöd så jag fick inhalera honom för astman. Dagen efter fick han diareé och han bajsade ner sina byxor. Inte ens då tog de hans allergi på allvar. 
 
Det känns fruktansvärt nonchalant att detta inte tas på allvar. Charlie blir sjuk att det ska vara så svårt att förstå. Vi har fortfarande inte fått några svar på soja allergi testerna men när han inte får i sig varken soja eller mjölk så är han fortfarande dålig i magen så därför kommer jag att kräva fler tester på honom. Allt för att han ska må bra.
 
Igår fick Pontus säga till dem på skarpen, de skyllde på att Charlie ha långa armar och lyckas ta grannens mat/glas. Oavsett så får det bara inte hända! Nu har de sagt att de ska moblera om så Charlie får sitta på en kant och bara brevid andra barn som dricker vatten.. Vi får se om det hjälper. Men dagen efter de hade låtit honom dricka ren mjölk så lämnde jag honom på dagis ändå. Han hade haft jätte ont hela natten men vi ville visa dem att det inte går. Han bajsade många gånger den dagen, löst var gång och de läckte så hans byxor blev äckliga.. Hoppas att de kan se allvaret i detta nu. Hans stackars tarm blir förstörd. 
 
Jag bokstavligt talat hatar att han är allergisk för jag tycker att det är jobbigt för hans skull men även att vi alltid måste tänka steget längre när vi ska någonstans. Oftast kan de erbjudas laktosfritt men inte mjölkfritt. Därför krävs det att vi måste ta med egen mat till honom om han inte ska behöva leva på enbart pommes, en torr macka eller grönsaker. Det är besvärligt och jag tycker att det är jobbigt för Charlies skull. Just nu bryr han sig inte så mycket om vad han äter bara han får mat men jag vet att snart kommer han vilja ha allt det alla andra har och det går inte. Det är jätte svårt för ett så litet barn att förstå konsekvensken av det hela. 
 
Jag känner mig uppgiven och hade jag haft råd så hade jag sagt upp mig och sagt upp dagisplatsen för att Charlie ska få må bra. Man måste verkligen kämpa som ett djur när man är förälder. Cred till alla föräldrar! 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sandra Steding:

Finaste Anna! Jag vill bara säga en sak å det är så att man kan laga nästan all mat mjölkfritt min systers pojkar e mjölk allergiker å de äter alltid det vi äter fast mjölkfritt! Fins så många alternativ idag :) det kommer bli bättre när folk vant sig vid hans allergi men det e kämpigt i början det tyckte min syster med.. Men hennes barn går på alla kalas å alla fixar mat till dem med :) så håll ut å ge dig inte med dagis de ska fan kunna göra rätt e ju lätt som en plätt bara man intresserar sig lite för det :) behöver du tip å råd så säg bara till så kan jag hjälpa dig å även fråga min syster :) krama Lill killen från oss !

Kommentera inlägget här :