Den där vikten

publicerat i Charlie 2år, Gravid med Lillasyster 2015;
Nu är jag i V25. Lillan rör sig en hel del, mest på kvällen. Det är galet att jag har en bebis i mig som är över 30cm och väger runt 700gr redan!! Om en vecka ska vi till bm för att mäta magen, väga och lyssna på hjärtljud. Kanske stick i fingret också? Den gången är Pontus ledig så han ska följa med! Denna graviditeten har han bara varit med en gång hos bm och på rul. Jag tycker om när han är med, känns som att han blir mer delaktig då! 
 
Jo det här med vikten. Denna gången var min startvikt lite högre än förra gången. Jag har gått upp 12kg sen plusset nu. Förra gången hade jag gått upp 14 kg i v 27. Jag bestämde mig när jag blev gravid att jag inte skulle bry mig om vikten och hetsa kring det men ändå kan jag inte låta bli att bli störd av att jag gått upp så mycket redan. Pga foglossningen kan jag inte röra mig på samma sätt som jag är van vid och även det oroar mig. Jag hoppas att jag inte behöver samla på mig lika mycket vätska denna gången som när jag väntade Charlie, det var helt galet i slutet! 
 
V 25 och magen växer på. Den är ständigt ivägen och jag spiller på den hela tiden. 

Kommentera inlägget här :