v28

publicerat i Charlie 2år, Gravid med Lillasyster 2015;
imorgon går jag in i vecka 28 och går därmed in i tredje trimestern. 
Just nu så känner jag mig väldigt osmidig, öm och fet. Foglossning som inte är så kul, yrsel/huvudvärk som kommer och går. Jag har svårt att böja mig framåt för jag blir både yr och magen tar imot. Lillan ligger på höger sida och trycker jätte mycket både åt sidan och upp mot revbenen. Hon ligger även väldigt långt ned så jag kan knappt hålla ihop benen och jag känner ständigt ett tryck nedåt. Blir lite jobbigt att andas i mellanåt och magen känns öm när Charlie bus klättrar på mig. Hon rör sig fortfarande inte så mycket men när hon rör sig så är det enstaka rörelser och mest nedåt, någon enstaka upp i revbenen på mig. 
 
Jag går hos en naprapat för foglossningen, har varit där 2 gånger och än så länge har det känns skönt efteråt. Men inte helt bra. Jag har mest ont på vänster sida/ i svanken och hon sa att jag är väldigt överrörlig där. Hon masserar och knäcker även till min scolios. Så ryggen känns faktiskt betydligt bättre! Kommer gå en gång i veckan ett tag framöver. På måndag ska jag till läkare, hoppas på att han ska förlänga min sjukskrivning. Är lite nervös för att han inte ska göra det, då innebär det att jag måste skriva in mig på arbetsfördmedlingen och börja söka jobb - gravid i v 28 med yrsel och foglossning! För mitt vikariat går ut nu på måndag. 
 
Vi har renoverat lillans rum senaste veckan och idag satte Pontus upp listerna så nu är det färdigt, ska bara köpas in lite möbler sen börjar inredandet! Ska bli kul att få pyssla där inne, bädda spjälsängen och vika hennes små kläder. 
 
v27 (26+5)
 fondväggen i lillans rum
tavlor jag gjorde utav tapetrester. 
 

Kommentera inlägget här :