Charlies 3e och Lillys första julafton

publicerat i Charlie 2år, Lilly 1-2 månader;
Jag har helt kommit av mig i att blogg nu när det har varit så mycket julfiranden! Men nu tänkte jag berätta om Lillys allra första jul, 7veckor gammal på dagen! Men jag tror nog att Julafton var deto större för Charlie i år än för lilla Lilly. Charlie var så uppe i varv och tjatade om alla paketen och att vi skulle åka till gamla mormor och gamla mormor och träffa Tino, Charlies kusin! 
 
Vi började dagen med att gå upp vid 7 tiden och titta på vad som tomten hade lämnat under granen! Och visst hade barnen varit snälla så tomten hade lämnat en hel hög med paketer! Charlie fick hjälpa Lilly att öppna hennes också. Hon fick en uggla som skallrar att sätta på bilstolen eller i vagnen. Charlie fick lite kläder, en söt tågbana, 2 traktorer i metall och en massa annat! 
Efter vår paketöppning här hemma åkte vi till Hannas gård där barnens farmor och farfar bor för att äta lite julfrukost. Barnen fick varsett paket där också, de fick lite kläder. Lilly fick en fin julklänning så den fick vi såklart byta om till direkt. 
 
Efter att vi varit hos dem så åkte vi hem om för att gå ut med hundarna innan vi for vidare på nästa julfirande hemma hos min mormor och morfar, lagom till att Kalle Anka med vänner började. Mina kusiner från Göteborg var där och mina föräldrar och syskon. Himla mysigt! Precis så som julen ska vara. Vi drack glögg och tittade på det som alla tittar på kl 15 på julafton! Sedan var det dax för den goda julmaten! Lilly hade svårt att komma till ro bland allt folk, hon är inte alls som Charlie var som liten. Charlie sov som bäst när vi var borta, han älskade att ha ljud omkring sig. Lilly blir orolig och har svårt att komma till ro när vi är borta men hemma sover hon väldigt mycket fortfarande. 
 
Charlies kusin som är 5år var där och oj som Charlie och Tino röjde. Det är roligt att de äntligen är så stora så att de kan leka med varandra men de ska alltid tetas med varandra haha. "gå inte efter mig!" "den är min" "Sluta" låter det mest hela tiden men ändå vill de leka med varandra och tjatar om att vi ska träffas hehe. Charlie brukar dock vara den som hittar på mest bus så det råkar ofta bli så att man skäller på honom även fast det inte alltid är han som ställt till det. Tino hade surat för något som han drog ut hur mycket toapapper som helst och när jag såg pappret så sa jag "men Charlie vad har du ställt till med!" Men då protesterade både Pontus och min kusin Siri. Samma sak hände häromdagen när vi var hos mina föräldrar, en av hundarna skrek till och direkt så ropade jag "Charlie gå ifrån hunden" men så var han inte ens i det rummet. Det kan inte alltid vara lätt att vara Charlie! <3
 
Efter maten så kom äntligen Tomten som Charlie och Tino hade väntat! De hade stått i fönstret ett bra tag och tittat efter tomten. (för alla vuxna kan jag berätta att det är min älskade morfar som hjälper tomten att dela ut julklappar hos oss varje år). Vi hade mängder med julklappar trots att vi tyckte att vi hade varit smarta som delade ut våra barns klappar från oss, här hemma på morgonen. Barnen fick massor med fina saker och jag fick en MK väska av min mamma och mitt favortinagellack av Ludwig och My. Jag fick även min favorit parfym och mascara av Pontus. Jag brukar inte önska mig något direkt men jag fick de få saker som jag faktiskt använder mig utav så jag kan inte vara mer än nöjd! 
Jag gav Pontus ett armband med barnens namn instansat :) 
 
Tino och Charlie råkade ha liknande tröjor på sig! Charlies är från förra årets kollektion och Tinos från detta årets kollektion. Det såg så gulligt ut när de matchade! 
Charlie var helt uppe i varv när Tomten var där och skulle göra allt på samma gång, han skulle öpnna sina paket, Lillys paket och hjälpa tomten att dela ut alla paketen. Sicken glädje det fanns i hans ögon, vår lilla pojke. Detta året var han inte alls rädd för tomten utan helt överlycklig över att tomten kom! Han sa "tomten kom ända från dagis!!" Gud han har blivit så stor vår Charlie <3 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :