italiensk julafton

publicerat i Charlie 2år, Lilly 1-2 månader;
Idag var vi på bvc igen, denna gången glömde jag inte bort det och vi var i tid! Jag tycker om när Pontus har möjlighet att följa med oss till bvc, än så länge har han bara missat en gång, annars har han varit med enda sedan Lilly föddes och för mig betyder det jätte mycket. Han kommer börja arbeta igen om bara någon vecka och jag är redan nervös för hur det ska gå då. Pga att han varit hemma nu när han har varit sjukskriven och att de har julledigt på hans arbete så har han varit hemma ett bra tag nu. Det har varit väldigt skönt att ha honom hemma, det gör väldig skillnad när man är 2 om barnen! Tillbaka till bvc, Lilly vägde 4540gr! Hon har blivit så himla rund om kinderna nu och fått valkar på låren, vår lilla spindelunge har börjat bli en buddah hihi.
 
Efter att vi hade varit på bvc så tog vi en promenad ned till ica och till stationen för att hämta ut paket som vi hade beställt. den rundan blir ca 8km, en härlig promenad! När vi sedan kom hem satte vi igång en film på tven och jag råkade somna i soffan - livet som småbarnsförälder! Pontus lekte med Charlie undertiden och Lilly sov tillsammans med mig. Sen tog vi bilen hem till mina föräldrar för att fira italiensk julafton, en underbart rolig tradition vi har! Vi träffas helt enkelt, familjen och mina föräldrars grannar och äter Pizza! Sedan delar vi ut julklappar och äter lite julgodis. En mysig start på allt julfirande helt enkelt! 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :