Senil mamma

publicerat i Charlie 2år, Lilly 1-2 månader;
Idag var jag och Pontus på Nova lund och jag försökte hitta kläder att ha på mig. Behöver kläder till julafton, nyår, dop, bröllop osv.. stod i omklädningsrummet på h&m och grät då jag tagit den största skjotan de hade och en slutade ovanför naveln! Klänningen jag provade satt så tajt att jag inte ens kunde knäppa den där bak. Ett rent jävla fiasko. Denna mamman måste lyckas gå ned i vikt snabbt känns det som. Dumma modeindustri som inte kan se efter allas behov... Varför ska bara långa smala människor få ha fina kläder?! 
 
När vi kom hem så sjalade jag upp Lilly på magen också tog vi med oss hundarna och gick för att hämta Charlie på dagis. Super mysig promenad blev det! Jag är så glad att jag upptäckte det här med bärsjal, så himla smidigt och jag får varken ont i axlar eller rygg när jag har henne i den och hon är så himla nöjd!! Bästa köpet helt klart!! Skulle verkligen rekommendera alla att skaffa sig en bärsjal.
 
När vi precis hade kommit hem från promenaden och jag ammat Lilly så ringer Katarina från BVC. "Hej jag väntar på er" säger hon. "men va? det är väl inte onsdagen den 15e idag?!" säger jag jätte förvånat, jag hade dessutom sagt till Pontus hela dagen att vi skulle till bvc dagen efter. Katarina bara skrattade och sa "nej det är Tisdagen den 15e idag" Så vi kastade in oss i bilen och körde ned. Sjävlklart var det läkarbesöket idag också. Det var nog det snabbaste läkar/bvc besök vi någonsin gjort och då var det ändå bokat så att båda barnen skulle kollas upp. Jag känner verkligen hur hela min hjärna har luckrats upp, jag har noll koll på läget. Det känns förjävligt och jag skäms så enormt över alla saker jag glömmer eller snurrar till. Förlåt till alla er som jag snurrat ihop saker för! Jag är bara sååå lost just nu! Tillbaka till bvc, Lilly mätte och vägdes och ja hon har verkligen vänt nu och växer på som tusan! 
 
Jag sa häromdagen till Pontus att Lilly började kännas som Charlie gjorde när han föddes. Hon lyfte huvudet lite grann precis på det sättet han gjorde när han var helt färsk och hon känns lika stor. Så himla rätt jag hade! 
 
Charlie nyfödd: 
4226gr
53cm
huvud: 36cm
 
Lilly idag 5v 6d:
4220gr
54cm
huvud: 36cm.
 
Nu börjar stl 50 sitta tajt och bli lite kort i armarna. stl 56 sitter bra nu. Nu bara väntar jag på att det där unnderbara leendet ska börja komma som jag längtar! 
 
 

Kommentera inlägget här :