Charlie snart 2år

publicerat i Charlie 1,5-2år;
jag jobbade i lördags vilket innebär att jag är hemma i 3 dagara i sträck efter det.. Den tiden älskar jag,, jag får ha så himla mycket tid med Charlie då. Han är inne i en så rolig period. Det kommer mycket nya ord, han gör mycket nya saker och han är en så glad, kramgo och pussig kille. 
 
jag är så himla sugen på att skriva ett inlägg om allt roligt han gör men varje gång jag sätter mig ned för att skriva ned allt så blir huvudet blankt men jag ska göra ett försök. 
 
Han älskar djur, direkt han ser en häst så gnäggar han. Ett tag så blandade han ihop kor och får så han muade när han såg ett får och tvärtom men nu verkar han ha fått rätt på dem igen Han började med att härma en mus häromdagen. Han älskar att rida, han blir som i ekstas när han får komma i närhet av hästarna. Vilken lycka att hans mormor har flera stycken!! Han är tyvärr inte så bra med djur ännu. Han är väldigt hårdhänt och oförutsägbar. Han kan sitta och klappa fint och helt plötsligt klappar han jätte hårt eller ska försöka bära iväg med dem på ett hårdhänt sätt. Man får ha koll på honom helt enkelt. Vi har bara 2 marsvin kvar men han älskar att få mata dem med grönsaker och att få sitta och klappa dem. Även där under uppsikt utav oss vuxna. 
 
Han är hyffsat lätt att distrahera. Tex om han gör något han inte får eller vi ska gå ifrån lekplatsen osv så säger vi bara "Charlie säg hejdå till lekplatsen (eller vad det nu är som han ska lämna) så vinkar han och säger hejdå med en ledsen min men han gör det! Vilket jag tycker är super bra. Han blir så klart ledsen när man säger att man ska gå men jag brukar sätta mig hos honom och säga nu ska vi gå och vi ska (tex rita) när vi kommer hem och sen säger man hejdå och går. Detta fungerar super bra på honom såklart inte alla gånger men större delen av gångerna så fungerar det! 
 
Innan älskade han att bada här hemma men nu börjar det bli protester kring det, jag är inte så sträng utan låter det gå i hans takt. Jag brukar hälla upp vatten och sen sitter jag själv och plaskar och kör med badleksakerna för att fånga hans uppmärksahet, det brukar fungera. sen springer han i och ur baljan flera gånger och kör runt sina bilar på golvet i skummet osv men jag har inte så höga krav, bara jag kan tvätta av honom så är jag nöjd sen. Badhus däremot det älskas! Senast igår var vi på högevall i lund och badade. vi hade med oss charlies kusin tino och badade. De hade riktigt roligt och for runt som galningar! Det är kul att se hur de har börjat få nytta av varandra nu. Tino är 2år älder än Charlie men han är inte lika våglig som buldosern Charlie haha. Fast båda två vågade åka vattenrutchkana. (När jag lämnade hem Tino så sa han "mamma jag badade i vattnet och jag dog inte!!) hahaha :D 
 
I leksaksväg så är det bollar, bilar, traktorer och lastbilar som är favortierna. Han är en riktigt pojkig kille. Han rör inte dockor, gosedjur har han aldrig gillat. Men han älskar att kasta bollar, sparka boollar, lägga bollar i sina olika lådor och rutchkanor. Han kör sina bilar i sin bilbana och i hela huset. Han skriker biiiil hela tiden när vi är ute och han ser en bil haha. 
 
Han säger mycket dää dää och pekar och det aldra nyaste är "en tiii" då vill han ha mer av något. Han säger mamma, pappa och mormor mycket. frågar man var någon är så kan han peka ut dem. Han är tydlig med vad han vill ha.Pratar bred skånska gör han också haha. Något han vägrar säga är sitt eget namn. Frågar man var Charlie är så nonchalerar han en. Han är duktig på att hämta saker man ber om. En dag så bad jag honom att gå till stora toaletten och ta en rulle toa papper och mycket riktigt kom han tillbaka med en toapapper rulle! 
 
Han går i kylskåpet hela tiden och rotar fram saker som han vill ha. Vi har fått sätta grind in till köket och ibland sätter jag ett skärp runt kylskåpshandtagen. Det är inte så bra att han rotar där, han stänger efter sig så det är inte det men han tar ju saker som han inte tål. Vilket inte blir så himla bra. Han riktigt snabb på att göra saker han inte får. En dag när jag var på toa så hann han sätter igång alla spisplattorna, leka med disken, sitta på köksbordet och skala bananer och ha kranenen igång. Detta innom loppet av 3 minuter! Så han är inget barn man kan lämna en kort stund inte. 
 
Han älskar gummistövlar och går gärna runt med dem inomhus också. Han är super nyfiken (precis som jag) och han är väldigt bra på att finna lösningar på problem. Han klättrat överallt och lyckas pilla på det mesta. han gillar även att städa toan (vilket inte är till min förtjusning) då han gärna skvätter toavatten i hela badrummet blä!! 
 
När jag ber om en puss så får jag det gladeligen och gärna rakt på munnen, han gillar även att näsgosa och han har det bästa kramarna i världshistorien. När han kramas så smälter man helt och hållet. När han ska säga hejdå till någon släktning så kramas han länge och sen vinkar han och säger heeejdåå heejdåå.
 
Han är en fartfylld busig kille med så himla mycket kärlek och gos! 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :