vecka 23

publicerat i Charlie 2år, Gravid med Lillasyster 2015;
Detta skrev jag i vecka 23-24 när jag väntade Charlie, det är så otroligt roligt att jag skrivit så mycket när jag väntade honom så att man kan jämföra nu när man väntar nästa barn. Tyvärr har jag inte varit lika flitig denna gången men jag tänkte bli lite bättre på det och skriva lite mer nu.
 
"Går in i vecka 23 idag. Min rygg värker otroligt mycket och jag känner mig otymplig och stor redan, hur ska detta gå? Känns lite läskigt att vi gått så långt nu att det tom finns en chans att han överlever om han väljer att komma ut redan nu. 
Wiho nu springer vi in i vecka 24 (23+0), nu tycker jag att tiden går undan här. Det händer så mycket. Men det lär väl bara gå någon vecka och sen tycker jag att allt tar för lång tid och bara vill ha min lille pojk hos mig. Igår ville han inte spralla alls blev nästan orolig men i morse vaknade jag av hans knuffar där inne. Det var ren lycka! 
 
Mina bröst är gigantiska och det kommer mjölk från dem. Benen har börjat svullna och jag är ofta väldigt trött i benen. Jag drömmer mycket, har svårt att sova en sammanhängande sömn, speciellt då jag vaknar med kramp i vaderna. Jag har även börjat vagga lite när jag går, snart kommer pingvin stadiet som jag hoppades att slippa haha. De där fina bristningarna har tittat fram de senaste veckorna men denna veckan har de bara blivit fler. "
 
Nu när vi väntar lillasyster så är graviditeten lite annorlunda, jämnfört med när vi väntade Charlie. Hon rör sig nätt i magen, jag känner dock mycket sparkar nedåt mot fiffi så jag tror att hon ligger på ett sätt som gör att hon inte buffar så mycket utåt. Pontus är lite besviken för han vill känna hennes buffar mycket mer men jag tror att vi bara får vänta ut henne litegrann, jag tror att hon kommer att vända på sig och då känner vi henne mer..
 
Jag har nu vart sjukskriven i 2 veckor med lillasyster i magen, kommer vara sjukskriven i varje fall 2 veckor till för foglossningarna, Vissa dagar känns det lite bättre än andra. Jag har blivit lite feg på att röra mig för jag är så rädd att det ska göra ont sen på kvällen, dock så känner jag av mitt vanliga ryggont nu när jag rör på mig för lite så jag känner att jag måste hitta någon slags balans så att jag rör mig lagom.
 
Magen har verkligen haft en växtspurt nu och syns tydligt, dock så har jag breddat mycket över kärlekshantagen, höfterna och rumpan. Jag kan tydligt känna livmodern ca 1-2 cm ovanför navlen nu. När jag väntade Charlie så kände jag aldrig livmodern så som jag gör nu. (lite konstigt då jag väger ca 5kg mer från start denna graviditeten) Jag har fått rejäl  hårväxt under denna graviditeten, håret på huvudet är tjockt, håret under armarna och på benen växer ut otroligt snabbt. Jag har även fått en massa fjun på magen.
 
Skillnad på denna graviditeten och den med Charlie är att denna gången har jag foglossningar, det hade jag inte med Charlie. Med Charlie svällde mina ben enormt och nu när jag läser här så hade de redan börjat svälla i denna veckan men med lillasyster så har benen inte börjat svälla ännu. Jag hade även kramp i benen när jag sov med Charlie i denna veckan vilket jag peppar peppar inte haft med lillasyster ännu. Jag har inte fått några nya bristningar ännu, men jag fick otroligt många med Charlie så det är ju inte så att jag behöver fler ;) Brösten har svällt något enormt och det kommer lite mjölk när man trycker på dem.
 
Älskar att kunna jämföra!
 
Just nu så funderar vi på vilket babyskydd vi ska köpa och håller på att planera in en tripp till Ullared (Gekås) för att köpa det vi behöver till lillasyster, vi tänkte även passa på att köpa julklappar, Tino och Charlies födelsedagspresenter. Tino fyller år i oktober och Charlie i Januari men jag känner att när bebis kommer i rs-tider så vill jag inte ut i massor med butiker för att köpa presenter. Så vi tänkte vara ute i god tid detta året!
 
 
 

Kommentera inlägget här :