kan själv

publicerat i Charlie 2år;
Nu har kan själv stadiet verkligen gripit tag i min lilla son. Idag körde jag hem från jobbet för att hämta Charlie, och han skulle inte hem där ifrån. För första gången skrek han som en stucken gris när jag hämtade honom och han gick inte alls att prata rätt på. Annars brukar det gå att prata med honom så att man kan få honom med sig. Han brukar vara super duktig på att lyssna på det man säger - sen gör han ju ändå inte alltid det man sagt men man märker att han lyssnat och förstått.
 
När vi väl kommit ut från dagis så galloperade han fram till bilen, då skulle han öppna dörren själv (med lite hjälp) sen när vi kom hem så öpnnade jag dörren och tog ut honom från bilen och slängde igen dörren. Då blev han galen och gallskrek... han ville ju stänga själv, det var bara att öppna dörren igen och låta honom stänga den. Sen skulle vi in genom grinden och jag öppnade och stängde och han gallskrek.. bara att öppna igen och låta honom stänga.
Sen gick han nöjt in. Lilla skrutten du är så liten men ändå så stor. 
 
suddig mobilbild på mig och Charlie på morgonen.
 
 
i Tisdags var jag ledig och Pontus fick komma hem redan vid lunch. Det var helt underbart att få en extra halvdag tillsammans. På förmiddagen var jag och Charlie på unga föräldrar. Det är väldigt få folk där och denna gången var det bara vi. Så Charlie fick måla och leka med alla leksakerna helt själv, inte honom imot haha :D 
 
Sen kom Pontus hem och då åkte vi till malmö och handlade lite blommor till framsidan av vårt hus, och sist så åkte vi och handlade mat. Mellan blomster och mathandlingen så hittade vi en lekplats som var jätte stor och super fin, och med tanke på det fina vädret så stannade vi där och lekte hur länge som helst, där fanns en hinderbana så jag och Pontus lekte också haha :D Vi var helt ensamma där så vi röjde runt och hade super skojj. 
 
Här är föresten Charlies nya softshell jacka. Köpte den på H&M när de hade halva priset så jag betalade 149:- super nöjd med köpet, tog dock den i storlek 104 och den var en aning stor men det är ju bara bra så har han att växa i. Det jag gillar med den jackan är att den har en bra grön färg som gör att Charlie syns i mängden bland alla blå och svarta jackor, vilket jag tycker är toppen. 
 
 
 

Kommentera inlägget här :