Tul

publicerat i Charlie 2år, Gravid med Lillasyster 2015;
Idag var vi på tul och vi fick se vår lilla prinsessa igen. Denna barnmorskan försökte verkligen få till fina bilder på hennes ansikte men hon var inte så samarbetsvillig i början. Hon ville mest ha händer och fötter i ansiktet. Så jag fick lägga mig på sidan och då gick det bättre. Hon Låg fortfarande i säte. Huvudet vid mina högra revben, ryggen uppåt och magen nedåt, rumpan vid mitt vänstra bäckenben och fötterna vilade fint.vid utgången när hon inte sprallade. Hon uppskattades väga 2375gr idag v33+1, vilket blev +6%. Jag tror inte att hon gått upp 300gr på 5 dagar, men de där mätningarna är säkert super svåra så det är ju bara en ungefärliga beräkning. Charlie beräknades till 2600gr vid samma vecka så Hon är i vilket fall lite mindre. 
Barnmorskan sa att hennes läge hur hon låg kunde påverka hur stor hon blev, hon sa även att ibland tar de en rejäl växt spurt i slutet så skulle hon inte ha kommit i v 39 om det inte blir något snitt vill säga så bör man göra ul då för att se så inte hon också går åt det stora hållet. Även idag tittade de könet och denna gången fick vi se blygdläppar och allt så japp nu är jag inte minsta tveksam, det är verkligen en liten flicka! 
 
Här kommer lite bilder på vår prinsessa! 
På första bilden ser man en liten fot till vänster 😍 
Ni kan även se att hon också ärvt Pontus öron precis som Charlie!  Jag tycker de ser väldigt lika ut på dessa bilderna, kanske är hon lite nättare vid kinderna. Men det är ju lite svårt att se. Gud vad jag längtar nu! 
 

Kommentera inlägget här :