Charlies nya dagis

publicerat i Charlie 2år;
Nu går Charlie 4e dagen själv på dagis. Första dagen gick okej att lämna han var lite ledsen. Andra dagen var det kaos, allt blev fel och han blev så himla ledsen, arg och förtvivlad när jag gick. Fröknarna var super duktiga och berättade verkligen sanningen när jag kom och hämtade sen. Jag ringde mitt på dan för att höra hur det hade gått och de sa att han hade varit arg och ledsen ett bra tag men sen gick de till en lekpats och då glömde han bort att han var ledsen och blev sig själv igen. Den tredje dagen gick jätte bra, jag hade pratat med honom innan och sagt att jag kommer lämna honom där en stund så att han kan få leka med bilarna, gunga och cykla. Jag berättade även att jag kommer tillbaka och hämtar honom när han haft kul en stund. Då sa han hejdå mamma och sprang och lekte i bilrummet.
 
Idag 4e dagen följde jag med in, satt och lekte med dinosarierna en liten stund sen sa jag till honom att det var dax för mig att gå och att jag kom tillbaka efter att han ätit och lekt. Då sa han hejdå mamma, älskar dig mycket! <3 Han är för gullig. 
 
Det känns verkligen jätte bra att lämna honom där, alla hälsar när man kommer och de möter alltid upp en som förälder när man kommer, de berättar om något hänt, om hans avföring varit lite annorlunda, de ställer frågor om hur han varit hemma nu efter dagis osv. De engagerar sig verkligen och jag har en toppen känsla i kroppen, Man märker även att de komunicerar mycket sins i mellan vilket jag tycker är jätte bra. 
 
Kring hans astma och mjölkallergi- jag fick prata med specialpedagogen där hon skrev ned allt jag berättade om hans mat och hans medicinering sen skulle hon skriva ihop ett papper om det som alla som arbetar där ska få skriva på och sen skulle jag få pappret och kolla så att allt stämmer. När de ska äta så sitter det bilder på väggen där det står vad barnen inte får äta och när maten kommer in så ligger deras bild på just den maten som är anpassad till dem, så om det skulle vara vikarier så ska det inte bli fel ändå! Verkligen bra system! 
 
Jag hoppas att både vi och Charlie fortsätter att vara såhär nöjda med förskolan framöver! :D 
 
 

Kommentera inlägget här :