Cirkus Ranvide på vårdcentralen

publicerat i Charlie 3 år;
Idag har vi fullt upp. Lillys dop är imorgon och alla tårtor ska göras klara och dukningen ska fixas.
Lilly och jag var på babysim i morse. hon fick prova på att dyka idag och var så hima duktig! Hon älskar verkligen att bada vår lilla tjej <3 Hon skiner upp var gång vi är på badhuset. De erbjöd oss som går där nu att ha förtur på nästa kurs så det är jag väldigt sugen på att haka på! 
 
Mitt i alla dopförberedelser så hade vi en tid bokad hos dietisten med Charlie. Han får numera inte äta något mörkt bröd eller knäckebröd och ska ha extra fett i maten. Men till vår härliga cirkus! 
När vi kom till vårdcentralen så var receptionen stängd fram tills 5 min innan vår tur. Så vi satt i entrén och väntade, där fanns en klocka man bara ringde på om man skulle till tandläkaren och en som man bara tryckte på vid akuta fall. Charlie tryckte först på den till tandläkaren så de kom o undrade om vi skulle dit.. sen tryckte han på akutklockan då kom en springande o undrade vad som hade hänt.. jag fick ett fram "oj förlåt, det var min son..." Helt plötligt säger Charlie "mamma jag är kissig" Då kände jag paniken sprida sig i mitt ansikte då där inte fanns någon toalett! Tillslut fick vi komma in, då hör jag hur Lilly börjar bajsa och precis då drar Charlie ut 2 lådor med leksaker som jag fick städa upp och just precis då kallas vi in. När vi är inne hos dietisent är det rummet för diabetiker så där fannns massor med små smala nålar och andra små pryttlar som små Charlie fingrar inte ska röra men det gjorde dem så hela samtalet lät "hur ser hans dagliga intag, nej rör inte den, lägg ned den, nej banka inte i väggen, lägg ned skohornet, ja hans dagliga intag var det"... Dietisten kom av sig konstant och Charlie höll på att välta kontoret, mitt i allt ritade han sin första huvudfoting!! :D Och Lilly skrek eftersom att hon hade bajsat. Charlie bankade så mycket i väggen att läkaren intill kom in och undrade vad som hände. 
Dietisten sa att hon tyvärr inte vet så mycket om toddler diareé, konstigt för det gör ingen annan i heller!! Men hon hade tydligen läst på så mycket fett och lite fibrer blir det! 
 
När vi ÄNTLIGEN kom ut från dietisten så kunde det inte bli mer svettigt trodde jag ja... Gick in till toan så Charlie fick kissa och Lilly skulle få en ny blöja. Tyvärr fanns det inget skötbord, alltså vilken vårdcentral har  toa utan skötbord!!!?? La Lilly på golvet på Charlies Jacka, Charlie kissade och passade samtidigt på att sätta igång larmet... Efter många om och men lyckades jag stänga det men lät dörren glänt ifall någon skulle komma efter att han utlöst larmet... Men de hade sett oss gå in så de förstod.. Tog av Lilly blöjan och just då gick en sköterska förbi med material och började fnissa , jag vände mig om och såg Charlie med toaborsten i toaletten.. Bad honom tålmodigt att sätta tillbaka den och han påbörjade detta men istället för att ställa tillbaka den så började han att torka golvet med den. När jag väl fått den ifrån honom och fortsatte byta blöja på golvet på Lilly så ser jag hur han börjar rota i soptunnan och får upp en liten mugg och tänker ta vatten i den. Jag flyger upp och tar den ifrån honom och ger honom en ren mugg med vatten i. Lilly blir rädd och jag genomsvettig. Helt plötligt börjar Charlie gapskrika att han vill gå ut och jag försöker snabba mig och klä på en ilsken Lilly som inte alls är med på noterna längre. 
 
När toalettepärsen äntligen var slut och jag fick med mig två hyffsat nöjda barn ut så ser jag hur alla i väntrummet ler och nickar förstående och medlidande åt mig, jag går förbi rummet med sköterskorna som ger mig stora leenden och en säger "du har en ängels tålamod" Just då bara log jag tillbaka och sa "Trevlig helg" Men jag skämdes ihjäl och kände bara "Hej hej här kommer vi Familjen  Cirkus Ranvide!- vi hörs, syns och får andra att känna sig goda till mods! 
 
Livet är alltid väldigt intressant med barn! 

Kommentera inlägget här :