Det går framåt

publicerat i Charlie 2år;
Dagen efter jag skrev mitt andra inlägg om Charlies potträning så fick vi ett stort genombrott! Han sprang till toan själv och gjorde nr 2. Han hade då både byxor och kallingar på sig så det var verkligen super stort för oss och det var precis som att spärren släpptes då. Sen dess har han haft kalsonger hela dagarna Det har skett någon enstaka olycka men överlag så säger han till i tid och är super duktig!
 
Han börjar på dagis igen nästa vecka. Jag är lite nervös över hur det ska gå då. Han kanske är så upptagen av att leka så han glömmer att gå på pottan. Men visst bör väl förskollärarna vara vana vid att det kan ske olyckor sådär i början? Jag vet inte varför men jag tycker att det känns lite pinsamt och jobbigt. Jag tänkte ta med en hel del extra käder ifall att olyckan är framme. 
 
igår skulle vi gå ut på promenad. Pontus tänkte inte så långt så han klädde bara på Charlie alla ytterkläder också gick vi ut, vi han knappt gå 20 meter innan Charlie säger något. Jag tyckte det lät som att han pratade om pizza så jag sa bara nej vi ska inte äta pizza idag. Då skriker Charlie "Jag glömde kissa!!" så det var bara att vända och springa in och dra av honom allt igen och låta honom kissa! Sen gick vi en promenad på 1,5h och ingen olycka skedde! *stolt!* 
 
Igår började han med att gå upp och kissa på natten också! Han har inte haft en torr blöja på natten ännu men det får ta sin tid. Man får ju börja någonstans. Alllt gick så snabbt från den dagen då man märkte att han mognat och förstod att man ska gå på pottan! Han är verkligen super duktig. Känns skönt att det äntligen går åt rätt håll! 
 
 
 

Kommentera inlägget här :