Lägg till fisk/skaldjurs-allergi

publicerat i Charlie 2år;
För någon vecka sedan var vi ju på barn i ystad och tog nya prover på Charlie då han aldrig blir riktigt bra i magen. Idag fick vi sista provsvaret - det visade ingenting. Tillbaka på ruta 1 - de säger att han toddler diareé, vilket inte går att göra något åt utan hn får ha det så tills han är över 5år gammal då det ska bli bra av sig själv, kul! 
Men idag åt han fisk/skaldjur och efter bara några minuter blossade hakan, läpparna och kinderna upp och blev helt röda! Imorgon ska jag ringa barn i ystad igen och berätta om detta. Pontus är ju fiskallegiker likaså hans mamma så det är inte alls omöjligt att Charlie också är det. Sån tur var så gick rodnaden ned efter en liten stund. Jag tvättade av honom runt munnen ordentligt.
 
Jag har tidigare reagerat på att hans avföring luktat mycket fisk och varit lite annorlunda i konsistensen när han fått fisk på dagis men hans mage är ju som den är så jag tänkte att det bara råkade bli så pga det men det kanske är så att han reagerat med symtom från magen också. Vi äter ju så sällan fisk hemma så jag har inte tänkt på det innan. Det är bara jag som brukar ta fisk/räkor och då äter Pontus och Charlie annat. Vi får se vad de säger på barn när jag ringer dit imorgon. 
 
 
 

Kommentera inlägget här :