Lilly 2 månader

publicerat i Charlie 2år, Lilly 2-3 månader;
Igår blev Lilly hela 2 månader och idag har vi varit på bvc. Lilly är 8veckor och 6dagar. Hon väde 4900gr och var 57cm lång. Jag trodde att hon hade gått över 5kg men tji fick jag :D för 2 veckor sedan märkte man en markant skillnad i hennes stadighet, hon kan hålla huvudet uppe en liten stund och är inte lika sladdrig längre. Senaste dagarna har hon även börjat att hålla upp huvudet när hon ligger på magen. Jag tycker att det är så otroligt gulligt när de ligger på magen med huvudet upp och tittar sig storögt omkring! 
 
Lilly var 6veckor och 3dagar när jag fick första medvetna leendet. Helt underbart! Men sen har hon varit snål! Man fick vara glad om man lyckades locka till sig ett litet snabbt leende. Däremot var hon otroligt duktig på att bara le med ögonen. Hon har otroliga minspel den här damen! Först log hon bara med ena sidan åt gång haha men sen igår så har hon börjat le med hela ansiktet och ler mycket! Det var helt otroligt idag när jag satt med datorn och Lilly precis hade vaknat så kallade jag på Pontus och han kom in och pratade med mig, han stannade upp mitt i en mening för Lilly sken upp som en sol när hon såg och hörde honom! Det var ett så kärleksfullt tillfälle. Helt underbart att se att en så liten bebis kan känna igen sin pappa och bli så glad när han kommer. Jag är så glad att Pontus har varit hemma den här första tiden med Lilly och kunnat bonda så mycket med henne som han gjort. Jag tror att Potus också är glad över det. Både Charlie och Lilly har kommit väldigt nära Pontus och det är så himla viktigt! 
 
Lilly har rätt känslig hud, blir lätt torr, speciellt på ögonbrynen. Hon får även rejäla vätskande blöjeksem. Stackaren har ärvt mammas tråkiga hud. Så idag fick vi en kortison salva till Lillys rumpa och snippa. Hoppas att det hjälper! Det ser ut att göra otroligt ont men vår tjej är så nöjd i princip hela tiden så hon verkar konstigt nog inte påverkas av det. Hon är verkligen en nöjd bebis. Hon gnäller i princip bara när jag har ätit lök för då får hon magknip och när ytterkläder tas pås - mössa är fruktansvärt! och när hon ska sitta i bilstolen för den är verkligen inte populär! 
 
Lilly sover mestadels fortfarande. Hon sover hela nätter, vaknar en kortis för att äta och somnar snabbt om. Hon är en riktig sjusovare också. imorse gick vi upp vid 8 men Lilly vaknade inte förens kl 11. Vi har inga rutiner alls på henne som det är nu. Hon får sova när hon vill, får bytt blöja när det behövs och får äta när hon är hungrig oavsett var vi är. Jag ammar där jag står och är stolt över det. Är mitt barn hungrigt så får hon mat oavsett om vi är ute på promenad eller bland tacohyllorna på Willys. Jag helammar och är otroligt glad över att amningen fungerar så bra även denna gången. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :