Dop

publicerat i Charlie 2-3 månader;
Imorgon är den stora dagen här! Charlie ska döpas! Han kommer att få den stora äran att bära dopklänningen som farbror Jim hade 1960 och efter honom har min pappa -65, min kusin -89, jag-93 och min syster-96 haft den så han blir den sjätte som bär klänningen på sitt dop. Jag älskar sånna små traditioner och tyckte det var häftigt att den fanns kvar, den är inte den grannaste och lite sol missfärgad är den men så unik och fin. Min mormor har broderat in hans namn i den så nu finns alla namnen inbroderade också :D. 
 
Så nu är det massor med förberedelser inför detta. Tårtan är specialbeställd och alla dina dekorationer fixar hans mormor och ballonger köpte hans farmor. Jag har köpt duk och lite rosenblad och all maten och hyrt en lokal :D Vi blir runt 45 personer så det hade inte fått plats i vår lilla lägenhet haha. Jag är inte van vid att hålla i festligheter så detta är verkligen en utmaning för mig, speciellt eftersom att jag lyckades bli magsjuk mitt i allt också men nu är jag på benen igen och kör på dock inte riktigt i samma takt som vanligt. 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sandra:

Åh vad roligt! Så fint med ting som följer med generation efter generation. :) Blir nog en helt fantastisk dag imorgon! :) Här blir det nog ett sommardop för lillen, inga planer smidda än men snart är det väl dags att förbereda sig. :) Vi hade också en fin klänning min gammelmormor sytt om från en släkt bröllopsklänning till en dopklänning som många, inklusive jag har burit på mitt dop. Men tyvärr förstördes den under en brand. Lite tråkigt, men den sparas ändå. Haha. Jag kan nog inte göra mig av med den!

Kommentera inlägget här :