Förskola- Dagis

publicerat i Charlie 9-10 månader;
Nu har jag fått tummarna loss och skickat in ansökan om att ha Charlie på dagis (förskola...) Vi bor precis ovanpå ett dagis (kompassen fd Dammen) och det är där vi valt att sätta honom. Vi har tvekat fram och tillbaka för det andra dagiset ligger med 5 minuter gångväg bort så det är också väldigt nära. Jag ville först inte ha honom såhär nära hemmet då jag är rädd att han ska bli ledsen om han ser att jag är hemma när han är på förskolan men sen tänkte jag om... När han är på förskolan arbetar ju jag?! Annars är ju han hemma med mig. Sen så slipper jag knöka in honom i bilen för att sen knöka ur honom igen. Jag kan bara ta honom under armen slänga in han på dagis och sen köra till jobbet, inga omvägar - skönt. Dock så finns det ingen småbarnsgunga på detta dagiset, men å andra sidan kan vi ju gå till lekplatsen med honom. 
 
Jag var och hälsade på hos den andra förskolan. Det kändes så stökigt där. Personalen var super gullig och de hade jätte fina lokaler men jag tyckte inte att det kändes rätt. De hade dock en småbarnsgunga ;) Hade vi satt honom här så skulle man ju antingen gått hit med honom för att sen gå hem igen och ta bilen till jobb eller knö in honom i bilen för att sen släppa av honom för att sedan kunna köra till jobb.
 
Men sen sammarbetar dessa förskolorna så de är och hälsar på varandra i mellanåt och på sommaren går de barnen här nere hos oss upp på den andra förskolan. 
 
Jag trodde dock aldrig att jag skulle bli en sån här förälder. Jag är super nojjig kring det här och vill inte alls att han ska börja på förskola. Jag har börjat tänka så knäppa saker som "tänk om de glömmer honom inne på toa" eller "tänk så missar de att byta blöja på honom", "tänk så försvinner han i mängden eller så är någon elak mot honom". Han kommer ju vara så liten när han börjar att han inte kan säga ifrån. Usch vad jag är nojjig. jag hoppas verkligen att det kommer gå bra för vår lilla prins. 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av claudia:

vilken mysig blogg.
Jag tycker inte du är nojjig, visst ska det kännas bra att lämna bort sitt barn till förskolan. Tror det är viktigt att vara noga med att välja rätt och att det ska kännas rätt:P :)

Svar: Tack! Jo det viktigaste är ju att man känner sig trygg med att lämna barnen där och att pedagogerna är lätta att sammarbeta med. Sjhälvklart så måste barnet trivas där också. :)
pinkmum.blogg.se

Kommentera inlägget här :