Gamla mormor

publicerat i Charlie 1 - 1,5år;
Idag var jag ledig så då passade vi på att åka in till malmö för att bunkra upp blöjor och mat. De hade ett erbjudande på Ica maxi, 199:- för en trippelbox med blöjor så vi köpte 6!! boxar! ca 66:- per paket tycker jag är jätte bra pris. Jag brukar betala i varje fall 85:- paketet när de har erbjudande på det men ordinariepris ligger ju på 109:- så jag gjorde nog ett klipp. Nu tror jag inte att charlie behöver få köpte blöjor på ett bra tag framöver. 
 
Vi passade även på att hälsa på hos min mormor och morfar. De var jätte glada att vi kom dit och hälsade på en stund och vi bjöds på lunch. Charlie tyckte så mycket om att vara där och busa så han missade middagsluren. Så sen somnade han när vi skulle handla och hela dygnsrytmen blev knasig så han kom sent i säng nu ikväll. Men jag är ju ledig imorgon också så då får vi vara hemma, mysa och få rätt på dygnsrytmen igen.
 
När vi kom hem busade Charlie massor och drog ut kastruller, slevar och underlägg på hela golvet. Den lilla knasen tog den största kastrullen och satte den på huvudet och sen när han tappat den några gånger så bestämde han sig för att man kunde sitta i den. Han gör verkligen vardagen lite roligare.
 
jag måste ju även berätta om mitt lokalsinne, nej just det jag har ju inget! Skulle köra till mormor och morfar tog ett håll som jag inte brukar ta och körde vilse. Skulle till malmö, hamnade först på toftanäs och sen i lomma, skulle vända och såg då Lomma zoo *jubel* sprang in där och köpte tuggben och 2 fiskar till mina föräldrar. Körde igen mot malmö och körde förbi och hamnade i oxie... Tog sedan fram min telefon (vilket jag skulle gjort redan innan jag lämnade parkeringen här hemma) och knappade in mina morföräldrars adress och på 10 minuter var jag på plats. Varför tror jag ens att jag ska hitta?! Jag kör ju alltid vilse och vägbeskrivningar kan jag inte heller ge. En gång när jag orienterade med skolan sprang jag så vilse att jag hamnade vid en stor väg och tog sedan så lång tid på mig att läraren fick köra och hämta mig. Snacka om att ha tappat lokalsinnet eller aldrig fått något.. 
 
kaka mamma??
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :