Halsbränna

publicerat i Charlie 2år, Gravid med Lillasyster 2015;
Nu har halsbrännan börjat komma, känner av det lite varje dag, än så länge är det inte så farligt att jag känner att jag måste ta något för det men vi får se om det blir mer. Jag minns att jag hade lite halsbränna i slutet med Charlie men det är väl inte konstigt när alla organen trycks upp så som de gör i samband med att bebis växer. 
 
Idag har jag och Charlie haft en mysdag och åkt till boan och handlat lite inför en liten grejj vi ska hitta på, berättar mer om det när vi gjort det! :D Han hade sin härliga trots utbrott i början och skulle inte åka i vagnen så han stod och hoppade och skrek så att alla i butiken tittade på oss. Jag försökte att prata lugnt med honom och avleda honom med att berätta om vad vi skulle handla och att vi kunde gå och äta korv senare. Efter en stund lugnade han sig och vi kunde handla det vi skulle. Just med Charlie tror jag det är viktigt att man förklarar vad det är vi ska göra, för han förstår nog vädligt mycket mer än vad man tror! Han har många trotsiga utbrott och öronen vet jag inte var han har lagt men jag försöker att vara lugn, och blir det för mycket så får han sitta på sitt rum en liten stund och sen går jag in till honom och förklarar varför han fick sitta där och sen är han lugnare igen. Något jag tror att man måste vara noga med när det gäller Charlie är att berömma när han gör rätt, han blir så stolt när man säger att han gjort något bra :D
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :