söndrig mask

publicerat i Charlie 1,5-2år;
Idag försökte jag ringa till barn i ystad men "vår" sköterska var på semester. Vår sköterska Annki hjälper alltid mig jätte snabbt och är så himla trevlig! Försökte då få tag på en annan, det enda jag ville var ju att få utskrivet en ny mask till Charlie då hans har spruckit. Då skickas jag runt överallt.. får tillslut prata med en och då säger hon att hon inte har hand om barn.. skickas vidare, när jag får tag på nästa så säger hon att jag kan göra det på mina vårdkontakter.. går in på mina vårdkontakter och då kan jag inte fixa med recept till min son där igenom så jag ringer igen får då bara prata med en maskinröst och sedan lyckas jag genom många knapptryck få en telefontid (med vem vet jag inte ens? troligtvis en sköterska) kl 13:55.. Sen gick jag ut och tog posten då låg där ett brev om att min läkare måste vara i kontakt med sonens förkola för att de ska få lov att inhalera honom och ge specialkost?! Jag tror jag har lämnat in 4-5 olika intyg + två papper med alla typ 25 fröknarnas namn där de fick skriva under att de får lov att inhalera honom. Varför ska allting vara så himla komplicerat? Jag ger snart upp! Herregud om djurvården varit såhär krånglig hade djuret dött av ålder innan den fick vård... 
 
Ska man som förälder vara tvungen att vara hemma med sitt barn bara för att det har astma? Det är väldigt sällan han ens behöver inhaleras på dagen, men ibland behövs det och då vill jag kunna känna mig bekväm med att lämna honom på dagis och veta att han kommer att bli rätt behandlad när jag inte är där och det känner jag mig absolut inte nu. En dag när jag hämade honom satt han och hostade så han nästan kräktes och andningen var super tät, jag frågade då om de hade inhalerat och fick till svar nej. 
 
Nu har han varit hemma i snart 3 veckor och han har tom kunnat vara utan medicin i 3 dagar nu! Jag slår vad om att direkt  han kommer tillbaka till dagis med alla baciller så kommer han behöva börja inhaleras igen. Jag märkte även att hans avföring blev bättre när han hade varit hemma i 2veckor. Då börjar tankarna kring om de ger honom rätt mat eller ej. Jag kanske är en nojjig förälder men jag vill att mitt barn ska må bra och jag vill att det ska kännas rätt att lämna mitt barn till personer jag knappt känner när jag måste åka och jobba. Jag börjar fundera på dagmamma, dagmammorna här i sjöbo lagar sin mat själva, de ger även maten själva till barnet så det inte ka kunna bli några fel på vägen. Där Charlie går nu är det en kock och sedan serverar pedagogerna, mycket som kan bli missförstått och fel på vägen..
 
Mycket funderingar såhär 2 dagar innan jag börjar jobba igen och måste lämna min guldklimp i händerna på andra igen. 
 
 

Kommentera inlägget här :