inställt och flyttat

publicerat i Charlie 2år, Gravid med Lillasyster 2015;
Hade tid till vändningsförsöket idag. Pontus fick inte ledigt från jobbet så jag hade fixat med mamma så att hon kunde följa med mig och mormor hade ställt in det hon skulle göra för att ta barnen. Ringde dit vid 6:15 som jag hade blivit tillsagd att göra och då säger de att där är fullt och att de måste flytta mig till imorgon. 
Ville bara börja gråta. Har sovit så himla dåligt inatt så jag är jätte trött också hormonell upp över öronen på det! Sov ca 4h sammanlagt. varit vaken från 2:30.. fick ju inte dricka eller äta och jag är alltid jätte törstig på natten så det var antagligen därför som jag inte kunde somna om för jag var så galet törstig. Känner mig så dum som ställt till det så för både mamma och mormor också blir det inte av! 
 
Så nu har jag en ny tid till imorgon. Jag är så himla tveksam till vad jag egentligen vill. Jag är jätte rädd att något ska gå fel, så det blir urakut snitt. Jag är rädd att bebis ska bli påverkad! Jag känner mig jätte orolig över att Pontus inte kan vara med. Och kan de vända henne, hur lång tid tar det då innan hon kommer?! Jag mår jätte dåligt med sömnproblem, hemsk foglossning, vättskefyllda ben, fötter och händer och sammandragningar. Jag är världens sämsta mamma till Charlie - vet inte alls hur länge jag står ut att må såhär.
Om det skulle gå att vända henne så kanske jag får värksvaghet precis som förra gången och då blir det akut snitt ändå efter att jag haft värkar i flera timmar och det vill jag absolut inte. Nästan min största rädsla. Men jag vill ju så gärna föda vaginalt. Väljer jag att bara ta ett planerat snitt så har jag ändå ett "slut" datum men då måste jag ju genomgå ett snitt och jag är rädd för hur tiden efter snittet blir med en 3åring och en nyfödd. Pontus kommer såklart vara hemma de första 10 dagarna men sen då!? Jag får bara ha Charlie på dagis 15h i veckan och jag får ju inte bära mer än bebisen när jag är nysnittad så jag vet inte alls hur jag skulle få ihop det.
 
Men trots mitt huvudbry så har jag bestämt mig för att ge det ett försök. Går det inte så går det inte.. Måste bara att jag är super glad för min släkt som ställer upp i vått och torrt. Hade aldrig klarat av att göra detta själv! <3 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :