Trilla i toaletten

publicerat i Charlie 2år;
Det här med potträning är verkligen inte min grejj känner jag. Jag känner mig som världens sämsta mamma när det gäller detta. Jag försöker med massa olika saker för att han ska bli blöjfri. Han är ju snart 3år gammal! Väck med blöjan för tusan! Sjävklart får man massor med påtryckningar från folk runtomkring som tycker på att han fortfarande har blöja. men vad ska jag säga? Vi får inte riktigt till det. 
 
Är han naken så går kisseriet klockrent, han säger själv till när han behöver gå och kissa och går då till pottan. Nu har han börjat gå med på att ha kalsonger på sig men det går inte riktigt vägen det heller. Direkt kalsongerna är på så glömmer han bort att kissa på pottan och frågar jag om han behöver kissa så får jag alltid ett nej och tjatar jag så blir det ett himla liv och det slutar med att han springer och gömmer sig och kissar då på sig där... Man märker att han har börjat skämmas. Vi provade med kasloger hemma hos mina föräldrar då råkade han först kissa ned sig och sen gömde han sig under bordet och bajsade också. Jag kom på honom direkt och då höll han händerna för ansiktet. Jag gör ingen stor grejj av det utan tvättar av honom och klär på honom igen. Jag säger att han ska försöka ta sig till potta när han måste kissa och bajsa och att det inte gjorde något att det blev som det blev. 
 
Jag började med att belöna honom med wienernnougat (jag vet! mutor och dessutom GODIS, årets mamma pris går till mig!) Så nu går kisseriet betydligt lättare, nu vill han verkligen lyckas och han springer själv till pottan trots att han inte känner sig kissig, för att prova om det går. Men vi har ju kommit in i det att han vill ju ha godisbiten så han provar allt för att kissa nu. igår lyckades han trycka fram 1tsk urin och var överlycklig haha och idag så ställde han sig på toasitsen, halkade och trillade i toaletten. Jag pratade i telefon med mamma samtidigt och stod i köket. Jag hörde plasket och sen en missnöjd Charlie. Självklart började jag att skratta och kunde inte sluta och mamma skrattade lika mycket samtidigt som jag fick tvätta av och trösta stackars Charlie. Men han han lärde sig inget av händelsen utan var där och klättrade bara några minuter senare igen. 
 
Men vi kämpar på, han kanske får till det snart, någon gång slutar han nog med blöja! 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie:

Med Maja körde vi oxå små små chokladbollar så fort hon lyckades på pottan, för ett par mpnader sen körde vi med klistermärke som hon fick sätta upp på ett papper på väggen! Jättekul tyckte hon! Alla har sina sätt och det går ju alltid bra till slut! Lycka till!☺

2:a kommentar, skriven , av Marie:

*chokladbitar

Kommentera inlägget här :