Charlie 3år!!!

publicerat i Charlie 3 år, Lilly 2-3 månader;
i Lördags fyllde vår lilla stjärna hela 3 år. Tänk att det är 3år sedan jag blev mamma! Tiden har gått så himla fort! 
Han är så himla smart och påhittig vår kille. Trotsig ända ut i örsnibbarna men så empatisk och underbar! <3 Han tänker alltid på andra och även fast han är hårdhänt och flaxig så är han så himla go. Han kramar och pussar på sin lillasyster och ska gärna ha henne nära. Det bästa är om hon är i nestet brevid honom på golvet när han leker. Han vill gärna att hon badar samtidigt som han och det är viktigt att hon alltid är med oss. 
 
Han är numera torr på dagen! JIPPI!! Visst sker det någon enstaka olycka ibland men jag tycker verkligen att han är super duktig med att springa på pottan, dock så har han kommit på att han absolut INTE kan ta på sig kallingarna och byxorna efter att han varit på pottan. Han kör mycket med det just nu "jag kan inte gå, jag kan inte ta på mig osv.." Jag har en teori om att han vill ha uppmärksamhet och därför gör så, lilla fjantungen <3
 
Han tycker om att klippa naglarna och att borsta tänderna, han älskar mackor med nalle skinka, nuggets, gurka och mjölkchoklad. Han äter gärna inte kanten på mackan. Han tycker om att pyssla och han målar gärna men inte så länge. Han vill gärna hjälpa till med allt.
 
I lördags fyllde han som sagt 3år. Vi lät honom öppna paketer på morgonen. Han fick en docka så att han kan byta på den och låta den på gå på potta osv när vi tar hand om Lilly, den kan äta, kissa och går att bada med. Han fick bilar, en biltrailer, lego och ett stort tågbanebord. Tågbanebordet var väldit poppis! Sen åkte vi till Lågedammsbadet i hörby och badade. Lilly sken upp som en sol när hon såg var vi var någonstans, hon blev överlycklig! Charlie badade massor och hade super roligt. Han lyckades att komma under vattnet en gång och han blev inte ens rädd. Jag däremot höll på att få hjärtat i halsgropen. Puffar på armarna vägrar han fortfarande. 
 
Sen åkte vi hem och städade och förberedde för vi hade bjudit in mormor och morfar, farmor och farfar, My, Tino och ga mormor och ga morfar på Tacos och lite tårta. Jag provbakade inför dopet och tur var väl det för denna blev aldeles för kompakt och inte alls sådär luftig och god som jag ville ha den så jag ska provbaka andra recept nu i veckan. Charlie fick massor med fina presenter, kläder, lego spel, pussel, actionfigurer, ett glas med spindelmannen på, pysselsaker och en spindelmannenpyjamas. Charlie var super nöjd med alla sakerna och sken upp som en sol när han fick actinonfigurerna. 
 
På natten lagom i tid till när han föddes 23:04 skickade vi iväg en rislykta för att gratta vår fina son, Charlie sov tyvärr då. Men det var väldigt mysigt och betydelsefullt för oss. Vår stjärna 3 hela år! 
 
Jag tror att Charlie var väldigt nöjd med dagen, det var jag och Pontus i varje fall.
 
 

Kommentera inlägget här :